29 augustus - van Malang naar Probolinggo

30 augustus 2016 - Probolinggo, Indonesië

Hallo!

Waar we gisteren niet veel bijzonders hebben meegemaakt, hebben we nu teveel meegemaakt om allemaal in een blog te verwerken!

We hebben een fantastische dag gehad. Vanmorgen om 8 uur vertrokken voor eerst een kort bezoek aan de vogeltjes- en plantenmarkt in Malang. We zeggen vogeltjesmarkt, maar werkelijk vanalles was te zien. Katten in kleine kooitjes, konijntjes dicht op elkaar en honderden parkietjes. Dieronvriendelijk maar bijzonder om te zien, dat wel.

Rond 9 uur vertrokken we richting Tumpang waar we om 10 uur met de jeep verder gingen richting de Bromo. Wat een geweldig leuke rit was dat! Na een kort ritje kwamen we aan bij een waterval, heel mooi! Wat foto's verder en lichtelijk nat van de spetters liepen we weer omhoog. Een leuk begin van deze jeeptocht!

Onderweg passeerden we flinke dieptes. Een surrealistisch landschap, bijna Avatar-achtig. Zelfs op de stijle hellingen zien we rijstvelden. Verticaal landbouwen, zeg maar.. ;-)

Onderweg in de open jeep genoten we van onze broodjes uit de echte 'Holland bakery' die we eerder in Malang hadden gescoord. Geen Indische rijsttafel achterin de truck, dat gaat zo lastig.

Een paar uurtjes laten zagen we de savanne al voor ons. Al zandhappend reden we de bizarre vlakte over. De Bromo rees al voor ons op. Even later parkeerde de driver de jeep en mochten wij te voet of per paard verder. Wij gingen natuurlijk lopen.

Een stijle wandeling maar peanuts! Voor ons echt prima te doen en binnen no-time waren we boven. Eenmaal boven vertrokken alle andere bezoekers ineens wel erg vlot naar beneden. We begrepen al snel waarom. De Bromo bulderde en we werden bedekt onder een asregen. Alles zat onder de zwarte asstipjes.
Eerlijk is eerlijk, we vonden het best een beetje spannend zo aan de kraterrand, uitkijkend op de grote aswolken die ons tegemoed kwamen. Toch even gauw wat foto's gemaakt! Enne.. we dachten dat het 'dringen' was daar bovenop tussen de toeristen, maar wij waren dus mooi alleen!!

Na een wandelingetje van zo'n 40 minuten kwamen we weer bij de jeep. Onderweg nog even op de foto. 'Want to take picture, please hold my daughter'. Zo stond Eline dus ineens met een wildvreemd kind in de armen en gearmd met een enthousiaste man op de foto, voor de Bromo! Tsja, we maken wel wat mee. Het gebeurt ons zeker iedere dag dat we gevraagd worden voor foto's en wij lachen maar.

Rond half 5 kwamen we aan bij de Lava View Lodge, het enige hotel in de buurt, maar met een prachtig uitzicht op de Bromo en de omliggende vlakte.
De zonsondergang stelde weinig voor omdat alles gehuld was in mist.

't Is nu 7 uur en we gaan ons maar eens naar het restaurant begeven.
Dan duiken we snel in bed want de wekker gaat héél vroeg om hopelijk wel een mooie zonsopkomst te aanschouwen.

Eetsmakelijk en tot morgen!

1. Fokkelien:
    Gaaaaf!!
  2. Jokezo de reix kx eglnndn:
    Hoi Frank en Eline,
    Ik ben bij oma op bezoek en wordt bedolven onnder de fantastische verhalen over jullie reis. Het is voor oma elke dag weer volop meegenieten!
    Namens oma moet ik je melden dat ze veel bewondering heeft voor het feit dat jullie de moeilijke plaatsnamen foutloos noteren!
    Volgens oma zou ook opa veel bewondering hebben hebben voor zijn kleinkinderen die door Indonesie reizen.
    Geniet van deze memorabele vakantie, groetjes can oms, Jan en Josien
  3. Rike:
    Spannnnneeeend!!!
  4. Henk:
    Erg mooi!
    Nemen jullie nog een lavasteentje voor me mee?
  5. Ger:
    30 augustus 2016
    Weer een mooi en spannend verhaal! Geniet.