11 september - Van Gili Air naar Sanur

11 september 2016 - Sanur, Indonesië

Hallo allemaal,

Vanochtend werden we voor de laatste keer wakker in ons knusse bamboehutje. De boot naar Bali vertrok pas aan het einde van de ochtend dus we hadden de tijd om nog even te zonnen op het strand voor het ontbijt. Om 08.45 uur is de zon al lekker warm en Franks eerste zweetdruppels lieten niet lang op zich wachten.

Na een half uurtje in de zon, moesten we toch echt gaan ontbijten en vervolgens uitchecken bij het hotel. Bij het afrekenen werkten de creditcard en pinpas niet, waardoor we nog heel snel naar de enige geldautomaat op het eiland moesten snellen. Gelukkig werkte deze automaat wel, dus waren we vrij om te gaan. Dankzij onze betaalproblemen waren we inmiddels al te laat voor het inchecken bij de boot. In de tropische warmte sleepten we onze koffers over het mulle zandpad naar de haven. De boot was gelukkig nog niet uitgevaren, hij lag nog keurig op ons te wachten. Van het strand klommen we via een trappetje de speedboat op waarna deze direct vertrok.

We voeren via Lombok en Gili Trawangan naar de haven van Serangan op Bali. Op het dak van de boot was een mooi zonnedek, waar we heerlijk konden bakken! Toen de kapitein de hoge golven op volle snelheid probeerde te nemen stuiterden we bijna van de boot! Net toen Eline het spannend begon te vinden kwamen we aan op Bali. Er stond al een taxi klaar om ons naar het hotel in Sanur te brengen, alweer het laatste hotel van onze reis.

Na een frisse douche hebben we de boulevard verkend en hebben we gegeten bij een foodtruck festival. Een heel sfeervol veldje, met rondom verschillende kleine eetstalletjes met allerlei gerechtjes. Erg leuk en lekker! We genoten van klassieke saté en deelden een portie quesadilla's.

Morgen hebben we de allerlaatste excursie van onze rondreis door Indonesië. We zullen de Uluwatu en Tanah Lot tempels bezoeken en een kijkje nemen bij de populairste surfstranden van Bali.

Tot morgen!