13 september - Sanur

13 september 2016 - Sanur, Indonesië

Halloo!

Nou.. onze ochtend begon een beetje sipjes want we hadden ons verheugd op een dagje zonnen maar dat zat er niet in. Vanuit bed hoorden we het gekletter van de regen al en dat beloofde niet veel goeds.

We besloten eerst maar eens te ontbijten en daarna verder te zien.
De lucht bleef grijs dus besloten we 2 fietsen te huren voor maar 60000 rupiah totaal. Da's 4 euro, geen geld!
We hadden op internet gezien dat Hardy's een soort warenhuisje/supermarkt is en dat leek ons, nouja, Eline, wel leuk! Eindelijk 'shoppen' ;-).
We snuffelden wat uurtjes rond en kochten wat leuke spullen voor een habbekrats.

Inmiddels was het lunchtijd. We sjeesden terug naar het hotel om ons om te kleden, de zon was een beetje doorgebroken dus we dachten te lunchen op het strand en daarna te zonnen. De lunch smaakte erg goed. Eline nam een salade en Frank een curry, erg lekker en een bord vol. Over het algemeen zijn de porties hier best bescheiden, maar dit was veel!

De zon had zich helaas weer verstopt achter de wolken, dus fietsten we maar weer naar het hotel. Eenmaal daar toch best weer aardig weer, dus hopten we toch maar naar het zwembad. Even nog 2 uurtjes lekker niks. Er zijn in Sanur voornamelijk Nederlandse en Australische toeristen. Sanur is rustiger dan Kuta, en trekt ook wat meer oudere mensen. Voor ons niet zo erg gezien we toch geen enorme feestbeesten zijn.

Na de middag knapten we ons op en wilde Frank graag een koffie bij Starbucks drinken. Ja, het is hier al weer veel meer Westers georiënteerd. We dronken een mierzoete koffie en aten er een gebakje bij. Die zoetigheid zijn we niet meer gewend!

We neusten nog 1 keer bij Hardy's maar gingen nu met lege handen naar buiten. Op 5 minuten fietsafstand bevindt zich de Pasar Sidhu, een markt met voornamelijk eetkraampjes. We fietsen erheen en al snel zagen we de bedrijfigheid. Saté, gefrituurde hapjes, smoothies, van alles werd ter plekke bereid. Het is zó anders dan bij ons! We proefden wat hapjes (banaan, loepia etc) voor nog geen 10000 rupiah (60 eurocent). We hopen dat de maag het houdt, maar we rekenen er wel op. Veel Westerse toeristen genoten van het lekkers. De kipsaté durfden we niet aan, gezien het vlees vaak al een tijdje in de 'vitrine' ligt.

Het is een mooie ervaring om zo op een krakkemikkig krukje aan een mini tafel met locals je hapjes op te smikkelen. De mensen hier zijn allemaal erg nieuwsgierig waar we vandaan komen en wat we doen, maar op een leuke manier!

Voor ons allerlaatste avondmaal in Indonesië kozen we voor een rijsttafel in een sfeervol restaurant. Dat smaakte heerlijk maar wat zaten wij vol daarna!

We beseffen ons nog niet helemaal dat we morgen weer in het vliegtuig zitten. We hebben zoveel gezien dat we elke keer even weer 'evalueren'. Het was een mooie reis vol indrukken! Soms een beetje teveel van het goede, we willen misschien wat teveel van een land zien in een korte tijd. Dit zorgt voor een vol programma met weinig tijd voor echte ontspanning. Maar we mogen niet klagen, we hebben een prachtige reis gemaakt en genoten van alles wat op ons af kwam!!

Wij kruipen lekker in bed. Inmiddels is het weer flink aan het regenen buiten. Tijd om naar huis te gaan!

Groeten!

1. Nikki:
    Hele goeie reis morgen!!
  2. Ger:
    13 september 2016
    Goede reis naar huis morgen!
  3. Fokkelien:
    13 september 2016
    Lieverds, een goede en veilige reis gewenst en tot donderdag :-)
  4. Rike:
    14 september 2016
    Een hele goede vlucht .
  5. Pauline:
    14 september 2016
    Goede reis, bedankt voor de mooie verhalen!