Dag 1: Aangekomen in New York

28 augustus 2015 - New York City, Verenigde Staten

Tjonge, wat werden wij verwend in het vliegtuig. We konden niet eens rustig onze film kijken want er kwam telkens iemand vragen of we nog wat wilden drinken of eten. Lekkere crackers, een warme maaltijd (kip, gekookte aardappel en wortel) en daarna nog honing/gember ijs toe! Dat ijsje geeft je toch direct een vakantiegevoel.
Och en dan op de valreep nog een pretzelbroodje met ham en kaas. Die heeft Eline overgeslagen, wat dus betekende dat Frank, hoe kan het ook anders, in no-time 2 broodjes 'moest' opeten.
Na ruim 8 uur vliegen zijn we aangekomen in New York, al bij het aanvliegen zagen we de wolkenkrabbers boven de omliggende bebouwing uittorenen.

Eenmaal bij de douane wat korte vragen voor 'my love' en Frank kwam er met wat vingerafdrukken gemakkelijk vanaf. Ook de koffers waren vlot van de band en zo konden we richting de trein naar Penn Station. Een station op 5 minuten loopafstand van het hotel, ideaal dus! Bepakt en bezakt de trein in en nog geen half uur later stapten we uit in het centrum van het zonovergoten New York. Wow! Wát een hoogbouw en wàt een drukte.

Na ons even opgefrist te hebben besloten we van de zon te genieten in Central Park, maar dat natuurlijk niet zonder even langs de tegenover het hotel gelegen Starbucks te wippen. Koffie voor de Sir en strawberry frappucino voor de miss. Genieten!
Al filmend en fotograferend lopen we richting Central Park. Leuk om zo onderweg al even een indruk te krijgen van de stad. Central Park is gróót. Overal wordt je een fiets aangeboden waarop Frank maar grapt: 'nee wij kunnen niet fietsen.' Hij zal wel denken: 'domme Nederlanders...'

Affijn, na wat rondgebanjerd te hebben strijken wij neer in het gras! Heerlijk weertje, even een beetje tot rust komen. Het was inmiddels 22:00 uur in Nederland, maar hier was het nog maar einde van de middag. We hadden nog een leuk bezoekje gepland staan, namelijk die aan het Rockefeller Centre! Dat wilde dus zeggen, de biezen pakken, snel een happie eten en via Time Square naar de eindbestemming.
Even in de rij, met de lift en eenmaal boven een prachtig uitzicht! Genieten!

Na 1,5 besluiten we moe van de reis en indrukken terug te lopen naar het hotel. Zere voeten, nu al! We zijn inmiddels 24 uur wakker dus tijd voor bed. Morgen staat weer een leuke dag op de planning, we'll keep you posted!

Liefs van ons
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Fokkelien:
    29 augustus 2015
    " I want to wake up, in a city that doesn't sleep
    And find I'm king of the hill, top of the heap.....
    If I can make it there, I'll make it anywhere!"

Wat een opluchting dat jullie veilig over zijn en wat een fijn begin van jullie vakantie!
    Geniet maar lekker van dit onvergetelijke avontuur. Niet zo snel, we schrijven mee
  2. Ger:
    29 augustus 2015
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Nu heerlijk genieten!
  3. Janny:
    29 augustus 2015
    Zo'n goeie start belooft een prachtig vervolg! Do it guys!
  4. Henk:
    29 augustus 2015
    Frank kan niet fietsen? Dat gaan we nog een keer controleren in de bossen rond Bergen op Zoom!
  5. Rike:
    29 augustus 2015
    Wat een fijn begin van een vakantie. Goed om te horen dat alles goed is gelopen. Geniet met volle teugen. Liefs.