Dag 2: New York. Manhattan en Brooklyn

29 augustus 2015 - New York City, Verenigde Staten

Goedenavond! (Voor jullie, goedemorgen!)

Vandaag weer een fantastische dag gehad. Om half 9 fris en fruitig (mwuah) uit de veren en de stad in om ontbijt te scoren in Lower Manhattan. We schrokken wel wat van de prijzen, uiteindelijk een bagel en omelet gegeten. Helaas vreselijk smaakloos dus toch maar even naar de McDonalds voor een after-breakfast, een broodje met worst en ei. Eline kan niet echt wennen aan deze vette ontbijtjes, Frank geniet! Dat Frank zijn koffie zwart drinkt, lijken ze hier trouwens wel bijzonder te vinden.

Na te hebben ontbeten gingen we op weg naar het 9/11 memorial. Het nieuwe WTC torende overal al boven uit. Het memorial zelf was indrukwekkend. Een prachtig gedenkteken aan een vreselijke tragedie.
Het stromende water staat voor de oneindige tranen die vloeien.

Na dit op ons in te hebben laten werken vervolgden we naar Battery Park. Het park waar vanuit we het Statue of Liberty zouden kunnen bewonderen. Onderweg langs St. Paul's Cathedral en Trinity Church. Helaas beide in de steigers, dus weinig van te zien.

Eenmaal in Battery Park merkten we dat we het prettig vonden om even uit de bebouwing te zijn. Het was vandaag heerlijk weer, dus eerst maar eens op een bankje genieten van het uitzicht. Het vrijheidsbeeld staat best ver weg, dus we wikten en wogen maar besloten toch de ferry te nemen naar Liberty- en Ellis Island. Een goede keuze, want wat een fantastisch uitzicht over Manhattan en natuurlijk ook richting het vrijheidsbeeld. Eenmaal op het eiland genoten we van de uitzichten en een frisse citroenlimonade. Ze drinken hier trouwens uit emmers met een rietje. ;-)
Daarna naar Ellis Island, het eiland waar vroeger de immigranten werden ontvangen voor inspectie. Even vlug het museum door en vervolgens weer terug naar Battery Park met de ferry.

Vanuit Battery Park de metro genomen naar Brooklyn om daar de Brooklyn Bridge, Little Italy en China Town te bezoeken.
We huurden een CityBike (soort witte fietsen plan) om de brug over te fietsen. Mooie uitzichten en nog steeds 30 graden. De eerste leuke video's met de gopro zijn gemaakt!

Affijn, na wat rondstruimen door China Town een pizza gegeten in Little Italy en om de dag af te sluiten nog even naar Time Square. De M&M store kon Eline niet aan zich voorbij laten gaan. De M&M's zelf overigens wel, deze kosten (slechts...) 14 dollar per ounce. We zijn wel gek, maar niet zó gek!

Nu lekker slapen en morgen alweer onze laatste dag in New York. Het mag dan zaterdagavond zijn, maar deze feestbeesten zijn wel klaar voor vandaag! :-)

Groetjes en tot gauw!

1. Fokkelien:
    30 augustus 2015
    En ik maar denken dat ik wel heuse NYMM''s zou krijgen ;-)
    Kan je op dit blog ook een enkele foto plaatsen? Zo ja.....FOTO!
  2. Ruud:
    30 augustus 2015
    Volgens mij zei Ricardo nog bij de verhuizing dat jullie "tegen elke prijs" pindakaas m & m's voor hem mee moesten nemen. Ounce of 10 doen?
  3. Ricardo:
    30 augustus 2015
    Ja dat heb ik gezegd Ruud! Dus ik hou me aan mijn woord;-) mocht je ze tegenkomen dan houdt ik me aanbevolen!

Veel plezier nog!
  4. Ger:
    31 augustus 2015
    Goed verhaal en mooie foto's, top!