Dag 3: New York

30 augustus 2015 - New York City, Verenigde Staten

Na goede nachtrust ging onze wekker wederom om 08:00 uur. Rise and shine baby! Lekker gedoucht en opgeknapt en toen eerst maar eens een ontbijtje en koffie. We hadden geen zin om moeilijk te doen dus besloten het te wagen bij McDonalds. Tot onze grote verbazing zagen we daar 'The big breakfast' van 1350 kcal. Eline liet dit aan haar voorbij gaan, Frank ging op aandringen van Eline toch de uitdaging aan. Een dienbladje met hotcakes, rösti, broodje ei en een hamburgertje (Heartattack burger is er niks bij). Eline koos alleen de hotcakes. Man, wat zoet! Alles is hier overigens flink zoet, de koffie, brood en snacks.

Met een goedgevulde maag op naar het Empire State Building. Van dichtbij niet veel bijzonders. Omdat we het Rockefeller Centre al hadden 'beklommen' kozen we ervoor deze toren niet op te gaan. Vervolgens door naar Public Library en St. Paul's Cathedral waar we bij het laaste nog een stukje van een echte Amerikaanse mis meepakten. Ook vandaag is het weer heerlijk weer dus zo nu en dan pakken we een bankje om even aan onze 'nice tan' te werken (zoals een slijmbal bij Fossil Eline aansprak).

Rond 12 uur op naar Central Park via een goede doelenmarkt vol sieraden, tassen en hoe kan het ook anders, eettentjes.
Eenmaal daar namen we de Citibike om een rondje door het park te scheuren. Lekker even de wind door de haren! Daarna nog een mooie wandeling door het park. Vooral the Boathouse en the Lake erachter waren erg mooi! Een echte oase van rust in een hectische stad, hoe cliché dit ook mag klinken. ;-)
In Central Park bivakeerden we de middag, rondbanjerend en genietend van de zon.

Ten slotte pakten we Highline park nog mee. Een park gelegen op een oude hogergelegen trambaan tussen de bebouwing door.
Nu eerst maar eens met de pootjes omhoog in de hotelkamer, straks wat eten en vroeg naar bed. Ons vliegtuig vertrekt morgen om half 8 's ochtends naar Phoenix. Dan laten we de drukte van de stad achter ons en gaat onze roadtrip door West-Amerika écht beginnen!

1. Fokkelien:
    31 augustus 2015
    Leuk, dat jullie The Big Apple mee hebben kunnen pakken! Nu wordt het tijd voor het échte sappige werk!! Dat waar de mens zijn tanden niet ingezet heeft en waar hij alleen maar klein en nietig kan toekijken hoe Moeder Natuur hem in alle opzichten dik de baas is! Goede vlucht straks; óp naar het echte werk!
  2. Nikki:
    31 augustus 2015
    Mooie avonturen in new york! Goede vlucht vandaag en veel plezier met de roadtrip, Xx
  3. Rike:
    1 september 2015
    Frank moet je straks een maatje meer dragen? Hahaha. Goede vlucht. Veel plezier.