9 september - Gili Air

9 september 2016 - Gili Air, Indonesië

Hey hoi!

Wat is het hier mooi!

Vanochtend hebben we een beetje uitgeslapen, om half 9 stapten we uit bed de warmte in. Het is even wennen, zo'n kamer zonder airco. Het zweet breekt je bij de eerste stap al uit..

We besloten wat van het eilandje te willen zien en hadden begrepen dat het goed te doen is om het eiland rond te lopen. Een wandeling van zo'n 5km.
Het was een mooie wandeling, we kozen ervoor om voornamelijk over het strand te lopen. Onderweg speurde Eline als een strandjutter door het zand, op zoek naar mooie schelpen en Frank zeulde het allemaal maar weer mee. ;-)

Overal langs het strand zijn leuke plekjes te vinden om wat te drinken. Kleurrijk meubilair of zitzakken en de sfeer is zo relaxed! We stopten bij de bekende schommels voor een foto en dronken een lekker sappie in de zon, op een zitzak. Tsja, het kan eigenlijk niet beter!

Met een tas met schelpen en camera vol mooie plaatjes kwamen we zo'n 3 uur later weer terug bij het hotel. Het was heerlijk om zo saampies het eiland rond te lopen, langs zee met een windje is het net wat beter uit te houden in de zon.

We lunchten bij Scallywags en zijn daarna nog even op het strand neergestreken. Helaas betrok de lucht weer een beetje, maar uiteindelijk viel het toch nog mee.
Het aantal snorkelaars was wel groot dus we werden toch wel nieuwsgierig. Frank haalde gauw een setje en ging de zee in.
Dolenthousiast kwam hij terug! Daarom toch ook maar een setje voor Eline gehuurd.

Een beetje spannend vond ze het wel, waterrat dat ze is (ahum..). "Handje, handje" (Ja pap, 't is nog net als vroeger!).
Eenmaal erdoor was het geweldig!! Allemaal mooie visjes, knalblauw, geel en pikzwart. Wow dit was gaaf!

We zijn zo enthousiast dat we het morgen nog op een ander plekje willen proberen. Het is gemakkelijk zo, direct vanaf het strand een stukje de zee in flipperen en dan zie je al fantastische vissen en een beetje koraal!

We genieten nu nog even van een 'Beach fashion' cocktail tijdens happy hour (we blijven Nederlanders, 1+1 gratis doen we het voor!) en gaan zo aan de BBQ bij het hotel.
Enne, wees gerust. Al dat lekkers zwemmen we er wel weer af. ;-)

Nou, goed weekend allemaal hè. Wij genieten hier nog even verder!

1. Henk:
    Loslaten is moeilijk;-)
  2. Nikki:
    Klinkt heerlijk allemaal!
  3. Pauline:
    9 september 2016
    Wat fijn! nee hoor niet jaloers... haha
  4. Rike:
    9 september 2016
    Ik ben ook echt niet jaloers.....helemaal niet.
  5. Fokkelien:
    9 september 2016
    Ik begin te geloven dat ik er wel zou kunnen wennen...