8 september - Van Ubud naar Gili Air

8 september 2016 - Gili Air, Indonesië

Hallo allemaal!

Vandaag was een heerlijke dag! We zijn vanmorgen vroeg opgestaan, om kwart over 6 ging de wekker.
We genoten nog even snel van ons take away ontbijtje met fruit, pannekoek en boterhammen en Frank slurpte nog snel zijn warme koffie weg.

Om half 8 werden we opgehaald per busje, voor de transfer naar Padangbai waar we de speedboat naar Gili Air neamen. De chauffeur had haast, we hebben voor het eerst een Indonesiër zien rennen. Ze lijken hier over het algemeen weinig haast te hebben, maar dit was een uitzondering, we moesten de boot halen!

Netjes op tijd kwamen we aan in Padangbai waar de koffers per kar (geduwd en getrokken door mannen), naar de boot werden vervoerd. Even later mochten we ook zelf de boot op.

Na twee uur stuiteren op de golven kwamen we aan in een heus paradijs. Dat gevoel van een paradijs betreden kwam wel pas wat later, gezien we eerst onze koffers door het mulle zand naar het hotel sjouwden. Ook nu was het weer flink heet buiten!

We hebben een ontzettend leuk hotel. Onze kamer is een houten hutje met hangmat op de veranda. De slaapkamer bevindt zich boven en is toegankelijk bij een steile trap, achter een luik. Toch nog een beetje het kampeergevoel.

De middag brachten we op het strand en aan het zwembad door. Het was heerlijk om zo te relaxen.

Einde van de middag werd het bewolkt dus we knapten ons op om wat rond te keutelen en ergens wat te drinken. Het eiland heeft rondom allerlei leuke restaurants, barretjes en hotels. Het is enorm sfeervol zo met uitzicht op zee.
We genoten van een cocktail tijdens 'happy hour'. Eline is echt niets gewend en voelt na 1 cocktail al dat het genoeg is. Gili Air was voor ons de betere keuze dan het grotere Gili Trawangan waar het voornamelijk op drank en feesten gericht is.

Wij houden het maar gewoon op degelijke fruitdrankjes en een Bintang biertje, gewoon lekker met z'n tweetjes.

Vanavond hebben er gegeten bij Scallywags. Het was werkelijk fantastisch!! Een sfeervolle locaties met tafeltjes op het strand, kaarsen, kandelaren en onder de sterrenhemel.

Iedere vakantie beleeft Eline even een intens gelukmoment en daar was dit er eentje van. Frank voelde het overigens ook zo! ;-)
We zijn intens gelukkig met elkaar en dat we zulke mooie dingen mogen zien en beleven samen. We zijn heel dankbaar voor alle mooie momenten en dat we het samen zo goed hebben. Je begrijpt het vast wel, Eline heeft weer even een traantje gelaten..

Terwijl we dus zo genoten van de fantastische plek, kozen we iets lekkers uit, wat door de kok op de bbq werd bereidt. Frank koos voor een medium steak en Eline een heerlijke groentespies. Ondertussen een bordje bij de saladebar opscheppen. Het plaatje was gewoon compleet!

We liggen nu nog even te chillen in de hangmat terwijl we deze blog typen en verhuizen straks toch maar naar boven. 't Is warm boven, zonder airco en met een temperatuur nog ruim boven de 20 graden.

Nou we breien er een eind aan, tot morgen!

1. Rike:
    9 september 2016