7 september - Ubud

7 september 2016 - Ubud, Indonesië

Hallo lieve kijkbuiskinderen,

Vandaag hebben we het maar eens lekker rustig aan gedaan! Na pas om 09.30 uit bed te zijn gekomen, zijn we via de ontbijttafel naar het zwembad gegaan om eens even lekker te bakken.

Wat is de zon al vroeg op de dag heet! We moesten ons blijven insmeren, om niet flink te verbranden en Frank's tablet viel al snel uit vanwege over verhitting. Voordeel is dat je wel snel bruin wordt!

Rond 15.00 uur hebben we lekker geluncht, een hamburger en een club sandwich.. Een beetje fout, maar na al die rijst van de afgelopen weken ging een westerse lunch er prima in!

Na de lunch zijn we naar het vlakbij gelegen Monkey forest gegaan, waar ongeveer 600 apen leven. Na een paar meter werd Frank al beroofd van zijn waterfles door 2 apen die hem besprongen. De apen waren echt overal, erg leuk maar ook wel een beetje spannend om ze van zo dichtbij mee te maken! Na een tijdje had Frank genoeg moed verzameld om bananen te voeren. 1 "brutale" aap griste een banaan uit zijn hand en ging rustig op zijn hoofd zitten om deze op te eten. De andere apen liepen snel weg met hun verse banaan. Eline had geluk en kon een klein aapje in alle rust een banaan voeren. Toch wel heel bijzonder om zo dicht bij apen te zijn en wat is hun gedrag herkenbaar!

Na het nemen van veel mooie foto's zijn we richting het hotel gegaan om wat te eten, we moesten wel erg lang wachten dus het was een volledig avondprogramma. ;-) Morgen gaan we met de snelboot naar Gili Air, een klein bounty eilandje voor de kust van Lombok. Hier zijn we van plan om lekker te chillen en alle indrukken van de afgelopen weken maar eens rustig te verwerken.

Tot morgen!