24 en 25 augustus - Van Amsterdam naar Yogyakarta

25 augustus 2016 - Jogjakarta, Indonesië

Lieve allemaal,

Dit jaar van ons geen howdy, hey y'all of hiehaa maar gewoon een degelijke begroeting!

Onze reis naar Indonesië begon woensdagochtend vroeg. Eline's ouders kwamen ons uitzwaaien (tsja.. het is toch 3 weken he ;-)) en Daan kwam toevallig ook nog even aanschuiven op Schiphol, gezellig!

De securitycheck verliep allemaal soepel, de bergschoenen mochten ook dit jaar gewoon weer gewoon mee!

De vlucht zelf was prima, het was een lange zit maar met het kijken van films en wat duffen kom je een heel eind. Rond 6 uur 's morgens kwamen wij aan in Singapore waarna wij daar weer om half 9 vertrokken.
Een gekke gewaarwording wanneer je voor je gevoel toe bent aan avondeten maar je een omelet als ontbijt krijgt. Overigens waren we daar heel blij mee want we hadden dus sinds de lunch niets meer gegeten.

Eenmaal rond half 10 aangekomen op Yogyakarta waren we erg blij dat we er waren. We hadden de koffers vlug en 'ons mannetje' stond ons buiten al op te wachten. Geen enorme klap qua warmte, goed te doen maar wel bewolkt.

De reis naar het hotel was al een beleving opzich. Óveral scooters. Links, rechts, diagonaal en ogen voor en achter. Althans, dat zou je denken maar onze chauffeur leek ons heerlijk relaxt te navigeren naar het hotel. Eenmaal daar een heerlijk ontvangst in een ruime kamer met een felgroen lycheedrankje.

Nu denk je, de dag is om. Maar nee, voor ons was 'ie dus nog maar net begonnen. Om maar meteen in het ritme te komen eerst maar even geluncht en daarna de stad verkend. Wat een drukte en chaos. Het verkeer is bizar, oversteken is een hele kunst!

De hoogtepunten van vandaag waren het bezoek aan het Kraton, Vredeburg en de markt. Snakefruit durfden wij wel te proeven, maar aan de andere gekke dingen hebben wij ons nog maar niet gewaagd. Wel nieuwsgierig naar al die zoetigheden, vleesgerechten en vruchten, maar dat komt vanzelf nog wel.
We voelen ons hier overigens halve BN'ers. Eline's benen doen het hier blijkbaar erg goed en om de haverklap worden we op de foto gevraagd. Heel bijzonder..

Al met al weer heel wat kilometers in de benen. Wij Nederlanders laten ons toch écht niet door een becakrijder fietsen! Dan maar flinke poten, wij lopen door. ;-)

Wij eten nog even gauw ergens wat en duiken dan lekker op tijd naar bed, om morgen fris en fruitig Cadirejo en de Borobodur te bezoeken.

Groetjes van ons!

1. Henk:
    25 augustus 2016
    Mooi dat jullie ons weer op de hoogte houden!
    Vallen jouw benen niet in de smaak, Frank?
  2. Nikki:
    25 augustus 2016
    Klinkt als een goed begin van de vakantie! En maak je borst maar nat voor nog meer op de foto gaan ;)
  3. Fokkelien:
    25 augustus 2016
    Jij bedoelt dus: "de Indonesiërs vinden Elines benen net zo aantrekkelijk als ik (i.p.v. 'doen het hier blijkbaar erg goed'.."...)
    Enneh: ik moest nu eerst al weer Kraton opzoeken en Vredeburg. Bah, wat een tijdrovende vakantie wordt dit weer! Dus graag een duidelijke omschrijving van alles wat jullie zien, dat scheelt ons een hoop Googlen, want hier moet gewoon gewerkt worden, ja! (tenminste door Henk ;-)

Verder: Fijn dat jullie goed over zijn, lieverds, geniet lekker samen!!
  4. Rike:
    26 augustus 2016
    Mooi begin van de vakantie. Geniet maar lekker.
  5. Ger:
    26 augustus 2016
    Gaaf hoor. Ik zie het allemaal zo voor me. Met mij wilden ze ook graag op de foto omdat ik voor hun ogen zo lang ben. Veel plezier op de Borubudur..