26 augustus - Yogyakarta

26 augustus 2016 - Jogjakarta, Indonesië

Goedenavond!

Vandaag een heerlijke dag gehad, wij zijn écht op vakantie maar realiseren ons nog niet helemaal dat we aan de andere kant van de wereld zijn.

Vanmorgen werden we om 5 gewekt door het 'gezang' uit de Moskee dat door de dichtsbijzijnde speakers luidde. Gelukkig nog even de ogen dicht gedaan om de jetleg eruit te slapen.

Na het ontbijt (ja, we eten hier dus echt drie keer per dag rijst..) stond onze chauffeur, Pius ons op te wachten om richting onze eerste bestemming van vandaag, Candirejo, te rijden. Een leuke route langs rijstvelden en opgebroken wegen! Even een 'detour' maar uiteindelijk kwamen we dan aan bij dit leuke dorpje. De dokar (paardenkar) stond ons op te wachten voor een toeristisch ritje door het dorp.
Overal groeien verschillende planten, van papaya en gember tot aan peperkorrels. Leuk om alles zo vers van de boom of plant te kunnen proeven! De muziekruimte was een groot succes voor Frank, a-ritmisch als 'ie is, was het slaan op de gongen tijdens het lezen van een lied, een héle uitdaging..

Afsluitend genoten we van een typisch Indonesische rijsttafel. Heerlijk! Al die verschillende gerechtjes zijn gekruid: zowel zoet als pittig. 't Is erg leuk om zo de lokale gerechten te proeven.

Onze chauffeur lag lekker siësta te houden in zijn auto, maar schoot fris en fruitig overeind om ons naar de Borobodur te brengen. Na een kleine wandeling door een mooi park kwamen we aan. Prachtige tempel met een mooi uitzicht!
We hebben lekker rustig rondgewandeld en genoeg foto's geschoten. Met en zonder Indonesiërs die met ons wilden poseren. :-)

Een paar uur verder deden we onze Sarong uit om de tempel te verlaten. We dachten zo naar buiten te kunnen maar grappig genoeg werden we over een complete soevernir markt naar buiten geleidt. Pius stond ons al op te wachten en zo reden we half door het donker weer naar het hotel. Het wordt hier het hele jaar door om 6 uur licht en om 6 uur donker. Lekker overzichtelijk. ;-)

Bij 'thuiskomst' nog even een frisse duik in het zwembad en op naar 'The Sateh House'. De Sateh hier is zoveel lekkerder dan thuis!

Het is nog even wennen zoveel warm te eten op een dag, maar gelukkig is er ook brood 's ochtends, haha.

Nou, wij laten ons nog even lekprikken op het balkon en duiken dan weer in bed! Morgen worden we om 7 uur opgehaald voor een bezoek aan de Prambanan en een wandeling van de Sukuh tempel naar Tawangmanggu.

Tot morgen!

1. Fokkelien:
    26 augustus 2016
    Ziet er weer prachtig én lekker uit!
  2. Rike:
    26 augustus 2016
    Mmmm. Het eten ziet er lekker uit.