27 augustus - van Yogyakarta naar Sukuh

Hey hoi!

Vanmorgen ging onze wekker erg vroeg, om half 6. Eigenlijk tegelijkertijd met de Moskee roeping.
Na een ontbijtje bestaande uit vertrouwde boterhammen met jam werden we om 7 uur opgepikt.
De rit naar de Prambanan nam zo'n 45 minuten in beslag. Het weer was goed, helder blauw en een lekkere temperatur. 't Was nog erg rustig bij de tempel, heel fijn.
De Prambanan is een Hindoeïstische tempel, waar de Borobodur Boeddhistisch is. Beide tempels verschillen veel van elkaar maar zijn beide groots en mooi!
We hebben zo'n 2 uur rondgekeken, de trappetjes op en af gelopen en mooie foto's genomen.

Bij de uitgang stond Pius ons weer op te wachten. De rit naar Sukuh zou ongeveer 3 uur duren en daar zou onze gids ons in het restaurant opwachten. De rit heeft helaas iets langer moeten duren gezien Eline flink last had van buikloop. Overgevend aan de rand van de weg (genàànt!).. Gelukkig was onze chauffeur heel rustig en kwam hij met een jonge kokosnoot aan welke hij aan de overkant had gekocht. 'Good for stomach, good for stomach'. Yeah well.. nog geen uur later weer hetzelfde liedje!

Hopelijk hebben we dit avontuur nu ook achter de rug en kunnen we de rest van de vakantie iets minder genant laten verlopen.. ;-)

Eline voelde zich niet geweldig maar we besloten toch de beloofde wandeling naar Tawangmangu te maken. Blij toe, want het was werkelijk prachtig! Zéér stijle weggetjes bewandeld (in een iets te hoog tempo voor onze gids..) door rijstvelden, bananen- en avocadobomen, wortelvelden en bosuiplantages. Ge-wel-dig. Fantastische vergezichten over de vallei en wat een variëteit aan gewassen. Daarnaast zijn de mensen hier zo ontzettend vriendelijk, dat maakt het extra bijzonder allemaal. De inwoners lachen, zwaaien en willen geregeld met je op de foto.

Na een flinke maar dus erg mooie wandeling arriveerden we om 6 uur bij ons hotel, Sukuh cottages. Knusse kamers met ook hier een mooi uitzicht over de vallei. We treffen het! Helaas nu wel regen en wat onweer, hopelijk morgen beter.
Dan zullen we een lange rit van 8 uur naar Malang maken.

Het is nu 8 uur, Eline gaat lekker proberen te slapen en Frank pielt nog wat op zijn Ipad.

Het was een intensieve, maar leuke dag!
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Nikki:
    27 augustus 2016
    Genaaaaant!! Maar meis, wat je ook doet, in zo'n land ga je een keer voor gaas! ;)
  2. Ruud:
    27 augustus 2016
    ja in die landen moet je om de bacillen heen eten. Ik heb gehoord dat cassave chips er goed tegen werkt
  3. Fokkelien:
    28 augustus 2016
    Wow, mooi dat tawangmangu!! Fijn dat je dat toch hebt kunnen doen. Hopelijk morgen sterker!