28 augustus - van Sukuh naar Malang

28 augustus 2016 - Malang, Indonesië

Hallootjes,

De blog van vandaag zal niet zoveel voorstellen, gezien de dag ook niet zoveel voorgesteld heeft.
Vanmorgen een sober ontbijtje gekregen en daarna zijn we om stipt half 9 (zowel de chauffeur als wij zijn zeer van de tijd..) vertrokken richting Malang.

De rit heeft zo'n 8 uur geduurd. Een prima route. Onderweg even gestopt voor koffie in een tentje langs de weg. Traditioneel de schoenen uit en zittend aan een tafeltje, met uitzicht over een meer. Leuk!

Wat uurtjes verder lunch in een lokaal restaurantje in Bare, 'Pecel Bare' gegeten. Rijst (hoe kan het ook anders) met sperzieboon, tempeh, taugé en pindasaus. Het deed aan Gado Gado denken maar dan de lokale versie. ;-)

Verder onderweg eindeloze wegen door kleine dorpjes. Óveral kraampjes, winkeltjes en onduidbare chaos langs de weg. Het is heerlijk om soms even door uitgestrekte rijstvelden te rijden.
Pius weet zich goed te manoeuvreren over de wegen. Slaslommend langs scooters, levensgevaarlijke truckchauffeurs en bergweggetjes weet hij ons toch weer veilig bij ons hotel te brengen.

De aankomst bij Enny's Guesthouse was rond 5 uur waar wij werden onthaald met koffie en een gebakje. Eenmaal in het hotel éven uitrusten en dan op naar het Malibu restaurant. Eline een lichte fruitsalade (ingewanden nog niet helemaal op orde) en Frank gaat voor een mixed grill welke toch iets minder uitgebreid was dan hij had gehoopt. Desondanks prima en nu even lekker op de loungeset voor de hotelkamer de blog tikken.

Morgenvroeg eerst naar de markt in Malang en dan door naar Tumbang met open jeep richting de Bromo. We duimen voor wat beter weer want het droge seizoen is hier wel erg nat. Flinke hoosbuien en er is onweer voorspeld. We zien het wel!

Groetjes en tot morgen!
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Rike:
    28 augustus 2016
    Leuk om te lezen over jullie. Eline Beterschap met je buik.
  2. Ger:
    29 augustus 2016
    Laten we hopen dat het droog blijft, want bij de Bromo is niets om te schuilen. Paraplu's mee. Malang is de geboorteplaats van opa. De temperatuur is daar aangenamer omdat het in de bergen ligt. Veel plezier!