Dag 10: Van Mesa Verde naar Moab

6 september 2015 - Moab, Utah, Verenigde Staten

Hi guys, how are you doin' today..?

Vanochtend weer vroeg op, de wekker op half 7 begint een gewoonte te worden maar omdat we een beetje weten wat de dag ons zal brengen hebben, we hier helemaal geen moeite mee! 's Avonds lekker op tijd er in en 's ochtends fris en fruitig eruit.

Rond half 8 sjeesden we de berg af, waarop onze lodge zich bevond. Het had een mooi plekkie kunnen zijn, voor ons viel het tegen, zo midden tussen de bosjes. Ach, we hebben weer goed geslapen dus geen klagen!

Frank vermaakt zich prima met de Amerikaanse reclames à la GTA. Hij lijkt zich overigens vaker in een xbox racespel te bevinden. Need for Speed en GTA worden regelmatig genoemd. 'Ik ken deze wel al, die heb ik al gereden..'

Na zo'n 2,5 uur rijden naderden we Moab. Voordat we de stad in reden dook de eerste Arch (rotsboog) op. Een kort stukkie omhoog gelopen om onder de boog te staan. Dit was al leuk maar er staan ons nog een boel van dit soort bogen te wachten in het Arches National Park wat we morgen zullen bezoeken.
Na een korte rit door Moab en rotsachtig gebied kwamen we aan bij ons eerste doel van vandaag, de Corona Arch.
De wandeling van 4,8 km heen en terug was goed te doen en érg leuk. De zon stond echter recht boven ons, dus warm was het wel! We bevonden ons echt weer in een oude Western, een oude treinbaan en krijsende kraaien maakten het beeld compleet. Al klauterend en klimmend over rotsen en de stapeltjes stenen volgend kwamen we aan bij de Arch. Gááf! Even bijkomen in de schaduw van de boog en weer op naar de parkeerplaats.

Na deze coole eh hotte wandeling stapten we weer de auto in richting Dead horse point. Dit punt ligt in het Dead Horse State park, dat wilde zeggen dat we weer een extra fee moesten betalen. We hebben een annual pass voor de national parken maar voor de State parken betaal je nog eens extra toegangsgeld, Amerikanen lijken dol op fees.

Een korte rit naar het visitor centre. Vanuit daar begonnen we met een wandeling naar het punt. Al snel hadden we door dat er ook een autoweg naar Dead horse point liep. Lui, maar toch wat aangenamer in deze hitte! We intergreren al langzaam, in Amerika doen ze namelijk werkelijk alles vanuit de auto. Eten bestellen, koffie halen bij starbucks en zelfs pinnen.
Het Dead horse point zelf was mooi. We dachten beiden er dichterbij te kunnen komen, maar we hadden ons laten misleiden door de plaatjes op Google. Afgezien daarvan een bijzonder gezicht, zo'n plateau omringt door de Colorado rivier.

Vanaf het Dead horse point op naar het Best Western hotel in Moab. Frank lijdt wat aan grootheids waanzin. Op borden als 'share the road' reageert hij; 'The road is mine, I'm king of the road.' Je begrijpt het wel, wij vermaken ons prima en lachen wat af zo in de auto!

Om de dag af te sluiten hebben we nog bij een echte Amerikaanse diner gegeten en genoten we van het dampende buiten bubbelbad bij het hotel.
Het was weer een heerlijke dag!

Morgen dus naar Arches National Park, we zullen hier een mooie wandeling maken vanaf Devil's Garden.

En oja, we kwamen er net achter dat het vandaag zondag is. Blijken we al dagen in gedachte een dag voor te lopen. Het ís helemaal geen maandag en pas morgen Labor Day. Kijk da's dus echt vakantie, als je niet meer weet welke dag het is.

Tot morgen! (Maandag dus, Labor Day).

1. Rike:
    7 september 2015
    Nog altijd de King Frank? Nog veel lachplezier jullie twee.
  2. Fokkelien:
    7 september 2015
    Zijn jullie echt de enigen daar? Of werkt het net zo als op de weg? ;-)