Dag 9: Van Page naar Mesa Verde

5 september 2015 - Mancos, Colorado, Verenigde Staten

Hai allemaal!

Daar zijn we weer! We hebben, net als alle dagen, weer fantastische dingen gezien.
De dag begon weer vroeg, we vertrokken om 07:00 uur uit Page. Prachtige lokatie, jammer eigenlijk dat we er niet langer van konden genieten.
Vandaag stond een rit van 5 uur op de planning langs Monument Valley. Na 2,5 uur rijden door Arizona en Utah, doemden de eerste rotsformaties (Buttes) op langs de kaarsrechte weg.
Vanuit de auto al een mooi gezicht maar het ons in eerste instantie wat tegen. Eenmaal geparkeerd en op het balkon van het visitor center zagen we het bekende beeld van Monument Valley en waren we al snel onder de indruk. Toch wel érrug mooi!
Voordat we de 17 mile lange hobbelige zandweg langs de Buttes namen, namen we eerst een kijkje in de giftshop, op zoek naar een cowboyhoed voor Eline. En of ze die gevonden heeft! Kijk, zo konden we geschikt het cowboy en indianen gebied verkennen. ;-)

Al hobbelend reden we de zandweg over, langs verschillende rotsformaties, allemaal even mooi. Met de gopro voorop de auto hadden we veel bekijks.
Uiteindelijk met een stijve nek van het gehobbel en 4 lekke banden (grapje!) weer het park uit. Deze ervaring hebben we weer in de pocket!

Vervolgens verder naar Mesa Verde over relatief saaie wegen met weidse uitzichten. Typisch Amerikaans dus.
De verveling sloeg wat toe, Frank werd duidelijk wat moe. Hij vroeg verward: 'huh was dat nou een kameel?' Het was duidelijk tijd om in het hotel te gaan inchecken.
Vanuit Cortez nog 40 minuten rijden door Mesa Verde National Park en zo zitten we nu midden op een berg in ons kamertje. Het hotel het Far View, wij hebben meer een Bush View helaas, het uitzicht beperkt zich tot de bosjes voor het raam.
Voor het eerst weer een lange broek aan, 't koelt hier flink af 's avonds.

Goed, wij duiken in bed, gooien de lange broek snel weer in de koffer en rijden morgen richting Moab naar het Arches National Park.

Daaag!

1. Nikki:
    6 september 2015
    Wat schrijven jullie toch heerlijke verhalen, als of je er zelf bij bent! Geniet ervan lieverds
  2. Rike:
    6 september 2015
    Leuke verhalen en foto's. Mooie hoed Eline.
  3. Fokkelien:
    6 september 2015
    Had het per ongeluk bij gisteren gezet ;-), maar ik zeg het gewoon nogmaals: wat zie je er GE-WEL-DIG uit met die hoed!! En Frank ziet er ook geweldig uit zónder hoed ;-p
    Zoals Nikki zegt, erg leuke en levendige verhalen! Ik zag dat je dit blog straks als een boek kunt laten (af)drukken: dat wordt een bestseller.