Dag 8: Vanuit de Grand Canyon naar Page

4 september 2015 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Goedemorgen!

Vanochtend zijn we vroeg op gestaan om op weg te gaan naar onze volgende bestemming; Page. Gauw havermout met fruit gehaald als ontbijt en toen op weg via de Desert View Drive. Mooi om nog wat laatste blikken te werpen op de Grand Canyon. Wat kun je je toch klein en nietig voelen in zo'n overweldigende omgeving. Voor even realiseer je je dat we ons om sullige dingen druk maken, maar waarom?
Een moment waarop je extra in het hier en nu wordt gezet.

Het was moeilijk afscheid nemen van de Grand Canyon. We merkten beide dat we elke keer toch nog even wilden kijken.

Na 2,5 uur rijden reden we Page binnen. Eerst op naar de Horshoe Bend. Na een korte wandeling over los rood zand doemde de Bend op. Wouw!

Wat een kleur en wat groot ook weer. Door de piepkleine bootjes beneden in de rivier zagen we pas echt hoe groots het is.

Na het schieten van wat foto's tegen de felle zon in, vervolgen we onze weg terug. Pfoe, het was erg warm vandaag en geen schaduw te vinden. Een kleine klim omhoog, maar die flinke kuiten heeft Eline niet voor niets! ;-)

Vervolgens een korte stop bij de Walmart om nog maar eens water in te slaan. We drinken hier heel wat weg.
Om onze vakantie traditie in stand te houden aten we ons broodje op de parkeerplaats. Niets zo ydillisch als eten op een parkeerplaats...

Om 13:00 op weg naar Antelope Canyon. Een gids van Ken's Tour zou ons, in een groep, door de Lower Canyon rondleiden.
We bevinden ons hier in Navajo gebied, dat betekent indianen gebied. Mooie mensen! Typische lange zwarte haren en een groot van postuur.
Onze gids was helaas geen Indiaan maar een jongen die zichzelf wel erg leuk leek te vinden. Na wat geërger besloten we toch maar te genieten van de tour! ;-) Na een afdaling de Canyon in genoten we van de prachtige en roodkleurige uitgesleten rotsen.

Door de lichtval in de Canyon kunnen hier mooie foto's worden gemaakt. We hebben ons best gedaan. We zijn zelfs de standaard Windows 7 achtergrond tegen gekomen.
Na zo'n 1,5 uur weer met de steile trappen omhoog. Bijzonder om te zien hoe je vanuit een spleet in de rotsen weer op komt.

Inmiddels was het eind van de middag en besloten we nog even te gaan genieten van het zwembad bij het hotel. Door onweer (het weer was plots omgeslagen), was die helaas dicht. Dan maar een poging wagen in naastgelegen Powell Lake. Heerlijk water! De lucht was inmiddels opgeklaard dus zodoende nog een frisse duik in het zwembad. Zelf nog een spa (soort bubbelbad) erbij, luxe!

Nu in bed en dan morgen naar Mesa Verde via Monument Valley. Nu (zaterdag) geen wifi dus de blog komt iets later online.
Zie het foto-album voor alle foto's tot nu toe. :-)
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Fokkelien:
    6 september 2015
    Wat zie je er GE-WEL-DIG uit met die hoed!!
    En wat is dat Antelope Canyon ook mooi! Het staat jullie goed ;-)