Dag 7: Grand Canyon

3 september 2015 - Grand Canyon Village, Arizona, Verenigde Staten

Howdy,

Pfoe, wat waren wij vroeg wakker vanochtend. Om 05:00 uur schrokken we wakker, Frank werd door zijn werk gebeld.. Lekker wakker worden! Na wat gedommel uiteindelijk toch maar om 06:00 uur uit bed. Op dit vroege tijdstip waren we direct in goede doen want ons stond om 08:30 uur een helicoptervlucht door de Grand Canyon te wachten. 'I'm so excited..'
Op naar het nabij gelegen vliegveld dus waar de helicopters al af en aam vlogen. Eerst even een safety video en toen wachten in de lobby. Daar kregen we te horen dat we een gratis upgrade kregen naar een grotere helicopter met grotere ramen. Tsja, verbaasde Frank niks.. dit past wel in het straatje van Eline's geluk.
Lifejacket om en de helicopter in. Wat spannend! Het was voor ons beide de eerste keer in een helicopter.

De vlucht was zó gaaf! Eline vond het maar wat eng allemaal maar genoot ook enorm. Onder het genot van theatrale muziek vlogen we vanuit het bos de rand over. Frank heeft alles vastgelegd met de gopro, Eline met de camera. Toch is op beeld niet te vatten hoe groots en bijzonder dit landschap is.
Al met al een lifetime experience, geweldig!

Daarna eerst maar even bijkomen, stuiterend van de adrenaline! ;-) De rest van de dag hebben we mooie wandelingen langs en in de Canyon gemaakt. Wederom schitterend weer erbij.

We hebben nu een goede indruk van een gedeelte van de Canyon. Dit blijft ons nog wel even bij!

Om de dag compleet te maken kwam er uit het niets een échte cowboy aangereden. Dat was de gelegenheid voor Eline om op de foto te gaan. Frank seinde de man 'she's mad about cowboys, can we make a picture?' Natuurlijk mocht dat, de cowboy wilde wel met de 'beautiful girl' op de foto! Zo gezegd zo gedaan, de foto staat in het fotoalbum.

Morgenvroeg richting Page bij Lake Powell. Op naar de Horshoe Bend en Antelope Canyon, zin in!

1. Fokkelien:
    4 september 2015
    En dan te denken dat jullie vakantie nog maar 1 week oud is...waar láát je straks al die indrukken?! Prachtig!