Dag 16: Van Las Vegas naar Death Valley

7 september 2015 - Inyo County, Verenigde Staten

Heet heet heet heet!!
Zo, daar beginnen we deze blog maar mee.

Vanochtend vroeg opgestaan om de drukte achter ons te laten en op weg te gaan naar Death Valley.
Na zo'n 1,5 uur door de woestijn kwamen we aan bij Death Valley. We begrijpen wel waarom deze naam gekozen is, er is hier inderdaad weinig leven. ;-)
Gedurende de rit zagen we de temperatuur flink oplopen. We begonnen de ochtend met 87 fahrenheit en uiteindelijk liep dit op naar 116 fahrenheit. Dat wil zeggen, 47 (!!) graden.
Binnen Death Valley zijn we naar een aantal uitzichtpunten gereden en gelopen en hebben we de Artists Drive gereden. Onder dit laatste viel ook het Artists Palette. Een rotsformatie met allerlei verschillende kleurschakeringen. Zo ontstaan na een vulkaanuitbarsting. Mooi gezicht!
Verder nog langs Badwater Basin gereden, een zoutvlakte midden in de woestijn. Ook dit, bijzonder!
We hebben heel wat flesjes water leeggedronken want alles wat je binnenkrijgt zweet je met dezelfde vaart weer uit. Wow wat was het warm, zo'n hitte hebben we nog nooit meegemaakt.

Rond 14 uur kwamen we aan bij het hotel, Furnace Creek Ranch. We besloten vast in te checken en daarna even wat te eten. Omdat we hier zo midden in de woestijn en afgelegen liggen, zijn de 'General Store' prijzen belachelijk hoog. We kochten maar droge witte broodjes en dipten deze in de jam. Tsja, wij knieperds zoeken creatieve oplossingen!

Na deze overheerlijke lunch reden we nog een andere route naar Dante's View, het mooiste uitzichtpunt van Death Valley. Zo hadden wij gelezen. Eenmaal daar aangekomen was de temperatuur bijna 10 graden gedaald en dat was best lekker. Bijzonder hoe je 36 graden dan ineens als aangenaam kan ervaren. Het uitzicht was schitterend. De Sierra Nevada op de achtergrond en de zoutvlaktes en rotsen in verschillende kleuren maakten het uitzicht compleet.

Eenmaal terug bij het hotel gauw de kleren uit en zwemkleding aan. We waren hard toe aan wat verkoeling. Die hitte zorgt voor hoofdpijn.
Het water was warm maar bracht wat verkoeling, hè dat was effe lekker.
We blijven hier voorlopig nog even liggen, 't is nu 17:30 uur. Straks wat eten bij één van de restaurantjes van het hotel.

Morgen rijden we richting Mammoth Lakes, aan de westkant van Yosemite. Van daaruit zullen we dan maandag de Tioga Pass afrijden. We zijn benieuwd naar dit park!
In ieder geval zijn wij weer lekker in de rust en dat doet ons, ondanks de hitte, toch wel erg goed. :-)

Tot morgen!

1. Henk:
    13 september 2015
    "Je weet niet half hoe warm het hier is!"
    Deze uitspraak mis ik nog in je verslag;-)