Dag 11: Moab

8 september 2015 - Moab, Utah, Verenigde Staten

Howdy allemaal!

Vanochtend een beetje uitgeslapen tot 07:00 uur, jaja! Eline was al lang en breed wakker voor die tijd maar Frank ronkte nog even door.

Vitrage en gordijnen open om de zon lekker naar binnen te laten schijnen. Nou, dat was een flinke tegenvaller, er hingen stapels grijze wolken en de zon was ver te zoeken.
Na het weerbericht bekeken te hebben betrok niet alleen de lucht maar ook Eline's gezicht. Goed, eerst maar eens opknappen en genieten van het, bij het hotel inclusieve, ontbijt.
Franks ogen waren groter dan zijn maag. Ochnee, die maag is oneindig..
We genoten van scrambled eggs, pannekoekjes, muffins, cornflakes en worstjes. Zo zouden we dag wel doorkomen, lunch was direct niet meer nodig!

Na het ontbijt even alle foto's en gopro filmpjes overgezet op een harde schijf. Tjeumpie, wat hebben we nu al veel! Maar alles wordt natuurlijk vastgelegd ;-).

Rond 11:00 besloten we toch maar op pad te gaan, het zou volgens het weerbericht gauw opknappen.
En of het opknapte, de zon brak door en de temperatuur liep goed op! Yes! Op naar Arches National Park voor een flinke wandeling vanaf Devil's Garden Trailhead.
Het was een hele gave (en warme) wandeling. Eline's knieën werden flink op de proef gesteld maar dat maakte even niets uit, de omgeving was gaaf!

Prachtige rotsbogen gezien, van veraf maar ook eronder gestaan. Bijzonder hoor!
Al met al zo'n 9 km afgelegd over rotsen, zandpaden en hoogteverschillen. Weer een ervaring rijker.
De sippe ochtend blik van Eline veranderde al héél snel in een stralende kop!

Op de terugweg bedachten we ons hoe goed we het hier hebben. We denken toch maar hier te blijven ;-). De mensen hier zijn zó vriendelijk. Misschien wel omdat alles hier zo ruimtelijk is. Mensen zitten hier niet zo op elkaars lip en genieten er daardoor blijkbaar zichtbaar van om wél onder de mensen te zijn. Iedereen verontschuldigd zich 100 keer, groet je altijd en wenst je nog een goede wandeling.
De Nederlanders die we tegenkwamen seinden ons direct of we niet even aan de kant konden omdat we in hun beeld stonden.. We merken een groot verschil, het bevalt ons hier wel!

Na een mooie rit naar de uitgang van het park, doken we nog even in het zwembad. Daarna gegeten en daarna nog maar van de zon genoten bij het zwembad.

Tsja jongens, 't is echt vakantie, heerlijk!!
Morgen naar Bryce Canyon, volgens velen het mooiste park van onze route. We zijn heel benieuwd, het kan dus blijkbaar nóg mooier.

Groetjes en tot morgen!

1. Fokkelien:
    8 september 2015
    Fijn dat jullie toch alvast foto's voor je 25 jaar huwelijk hebben kunnen maken...scheelt de buren een hoop werk ;-p
  2. Henk:
    8 september 2015
    Prachtige omgeving, wat groots allemaal! En mooi dat de wandeling kon doorgaan.
  3. Ger:
    8 september 2015
    Wat weten jullie het allemaal mooi te beschrijven. Zo ervaren we ook een beetje wat jullie voelen bij al dat moois. De high-lights die je noemt zoek ik op in YouTube. Mooi filmpjes levert dat op en kan me het nog beter voorstellen. ga zo door!
  4. Jokezo de reix kx eglnndn:
    9 september 2015
    Volg jullie verhalen en leef helemaal mee.