Dag 12: Van Moab naar Bryce

9 september 2015 - BRYCE, Verenigde Staten

Yieehaaa!

Goedemorgen allemaal! Onze dag begon vanochtend wel erg vroeg, 't was 06:00 uur en nog donker. Gauw aangekleed, genoten van een goed ontbijt en hup de auto in.
Er stond ons een flinke rit van 280 mijl te wachten, zo'n 4,5 uur in de auto.
Een mooie rit wederom, het verveelt nog niet. Met countryradio en de cruisecontrol aan leggen wij heel wat mijlen af.

Na een voorspoedige rit kwamen wij rond 11:30 uur aan in Bryce Canyon City bij Ruby's Inn. Een soort vakantiedorp met een paardenranch, giftshop, restaurant en ons hotel. Ondanks het toeristische gebeuren, wel erg leuk, Western all the way. Rendierkoppen aan de muur, houten plafonds en lambrisering en 'The Tractors' op de radio.
Nu we dan toch zo mooi op tijd waren aangekomen besloten we te informeren naar de mogelijkheden voor een paardrijtocht. We konden nog mee met de rit van 1,5 uur om 12:30 uur. Ideaal! Snel de lange broek en dichte schoenen aan en op naar de overkant van de straat! Eenmaal daar wachtte de cowboy ons al op. We kregen twee flinke knollen (sorry, paarden) voorgeschoteld. Echt mooie gevlekte dikbil paarden, die zouden ons wel veilig laten rondhobbelen. Best een overwinning om op zo'n hoog paard te klimmen en weg te rijden.
We hebben een mooie rit door het bos gemaakt en een stuk langs de rim van Bryce Amphitheater. Eline's paard begon op de terugweg wat te klieren. Hij had geen zin om op de route te blijven en besloot soms in een drafje verder te gaan in plaats van gewoon stappend. Even spannend, maar als je maar laat weten wie de baas is komt alles goed. ;-)

We hebben genoten van een mooie rit. Nu wel last van de knieën en een rauwe kont, maar ach dat hoort erbij!
Daarna met de shuttlebus het park in. Een korte wandeling (Navajo loop) naar de bodem van de Canyon gemaakt. De terugweg was wel érg glibberig, doordat een plotselinge harde regenbui de boel in een glijbaan liet veranderen. Eenmaal boven de plakkaten klei van de schoenen gespoeld en met de shuttlebus weer naar het hotel. Bryce is een mooi park, kleiner dan de Grand Canyon maar weer heel anders.

Tot slot hebben we de avond genotenvan een echte Western Dinner Show. De Bar G Wranglers speelden live oude Western liedjes, genieten geblazen!!
Bij binnenkomst werden we bij twee lokale Amerikaanse oudere stellen aan tafel gezet. Even wennen maar uiteindelijk een mooie ervaring met leuke gesprekken!

Morgenochtend zullen we eerst nog het zuidelijke gedeelte van Bryce verkennen en dan onze weg vervolgen naar Zion.
Een paar foto's van vandaag staan weer in het fotoalbum.

Have a nice day!

1. Rike:
    9 september 2015
    Mooie verhalen. Mooie foto's.
  2. Pauline:
    9 september 2015
    Blijft gaaf om mee te lezen met jullie! Wat een prachtige ervaring!