Dag 13: van Bryce naar Zion

10 september 2015 - Saint George, Utah, Verenigde Staten

Hi y'all!

Vanochtend ging de wekker weer eens vroeg, om 06.30 uur. Ons programma bestond vandaag uit een rondrit door het zuiden van Bryce Canyon en wandelen in Zion National Park.

Na een kop zelfgemaakte koffie (iedere kamer heeft tot Frank's genoegen een koffiezetapparaat) en wat kleffe gesmeerde broodjes, gingen we op pad.

De mooie rode kleuren van de canyon gloeiden extra mooi in het ochtendlicht en door het vroege tijdstip was het nog heerlijk rustig in het park. Daardoor hadden de Antelopes zich nog niet verstopt. Frank moest hard remmen toen er ineens eentje midden op de weg stond. Toch wel gaaf om zo midden in de natuur te zijn en 'wildlife' te spotten. De waarschuwingsbordjes staan hier niet voor niets!

Na alle uitzichtpunten te
hebben bewonderd begonnen we aan de rit naar Zion. De hoge en ruige rotsformaties van dit park maakten gelijk indruk! Om het park binnen te komen moesten we door een lange onverlichte tunnel rijden die in de rotsen was uitgehakt, best spannend die bochten als je geen hand voor ogen ziet. De rest van de dag hebben we verschillende mooie wandelingen gemaakt terwijl we genoten van de mooie uitzichten over de vallei.
We vinden dit allebei één van de mooiste parken die we tot nu toe hebben bezocht!

Na het eten hebben we nog lekker gezwommen en in het bubbelbad gezeten, het is hier nog steeds 27 graden. Het wordt hier overigens ' s nachts niet kouder dan 22 graden.

Morgen gaan we via Valley Of Fire en the Hoover Dam richting de gekte van Las Vegas. Eens zien of Eline's geluk ook hier van kracht is. We blijven 2 nachten, even wat rustiger aan en wie weet slapen we uit!

See you later Alligator!

1. Nikki:
    10 september 2015
    Rustig doen in Las Vegas? Ha, succes! ;)
  2. Rike:
    10 september 2015
    Goeden morgen. Elke ochtend vroeg lees ik jullie leuke verhalen. Mooi begin van de dag voor mij. Wat moet het daar mooi zijn.
  3. Fokkelien:
    10 september 2015
    Het lijkt of je in Zion meer tussen de rotsformaties door rijdt in plaats van er langs en dan beleef je het landschap ook intenser lijkt me! Denk dat Las Vegas het ook heel goed doet in het ochtendlicht ;-)