Dag 14: van St. George naar Las Vegas

11 september 2015 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Hallo!

Vanmorgen eindelijk een beetje uitgeslapen, om half 8 werden we wakker! Na het hotelonbijt (met jelly, een soort gelatinepudding voor op brood), vertrokken we richting Las Vegas.

Onderweg reden we door Valley of Fire State Park. Een park met prachtige rode rotsformaties midden in de woestijn. De auto gaf aan dat het buiten 103 fahrenheit was, dat wil zeggen rond de 40 graden. En of we dat gevoeld hebben, zweten!!
Zodra we uit de auto kwamen kwam de hitte ons tegemoed als een warme föhn.
Wandelen in het park werd dan ook sterk afgeraden. Daarom met de auto een mooie route afgelegd, snel de auto uit voor een foto en toen weer gauw de airco in.

Na dit park reden we verder langs Lake Mead, een blauwe 'oase' in de woestijn. Na verschillende stops vonden we dan uiteindelijk en plek waar we ook daadwerkelijk het meer in konden. Achter een handdoekje omgekleed en toen het verkoelende (mwua..) water in. Afdrogen daarna was bijna niet nodig, het water stoomde als het ware van je af. ;-)

Toen verder naar de Hoover Dam. Viel dat effe vies tegen! Voor ons gevoel stelde het niet zoveel voor. Best leuk om gezien te hebbem hoor, maar we hadden er meer van verwacht!
Goed, na 50 minuten rijden door de mooie woestijn, kwamen we dan rond 17:00 uur aan in Las Vegas. Las Vegas Bay hadden we al eerder zien opdoemen. Heel apart, ineens een groen vakantieoord na uren door de woestijn. Datzelfde gold voor de stad zelf. De verkeersdrukte en advertentieborden hadden de overhand.

Eenmaal bij het hotel al slepend met de koffers door het bijbehorende casino. We voelden ons enorme toeristen! We moesten enorm wennen aan alle drukte, na dagen van rust en natuur was dit wel even wat anders!
Eenmaal ingecheckt en een warme maaltijd verder, besloten we nog naar 'The Strip' te rijden. Ook nu, overal lichten, auto's en gebouwen. We werden compleet overdonderd hierdoor.
Wat we er allemaal echt van vinden weten we nog niet. 'T Is bijzonder en groots, maar ook wel erg massaal. Complete steden in een hotel met winkelcentra, restaurants en nagebootste buiten pleinen. 'T moet niet gekker worden!

Om de dag af te sluiten genoten we van de kort maar krachtige fonteinenshow van het 'Bellagio' hotel. Al met al een vermoeiende dag met een boel indrukken weer.
Morgen geen wekker! We starten maar eens rustig op en rijden dan weer richting de Strip. Eens kijken in welk hotel we nu zullen verdwalen...

Welterusten!

1. Fokkelien:
    11 september 2015
    The human hand....a little overplayed
  2. Ruud:
    11 september 2015
    Eline, als jij een hele avond in Las Vegas bent geweest moet je nu minimaal miljonair zijn! Was je niet de 1000ste bezoeker ofzo?