Dag 15: Las Vegas

12 september 2015 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Hello there!

Nou 't is allemaal wat hier hoor! Gisteren zeiden we nog niet te weten wat we er allemaal van moesten vinden. Na vamdaag zijn we eruit, we vinden het afschuwelijk!
Dit is niets voor ons.

Vanmorgen eerst lekker uitgeslapen, een broodje gescoord bij Subway met een kortingscoupon (da's dan wel weer iets voor ons..) en daarna met de auto naar de Strip. In het daglicht is het een stuk aangenamer rijden op de snelweg. Gisteravond had Frank er wat moeite mee. Da's nog zacht gezegd, hij reed rustig tegen het verkeer in. Spookrijdend door de achterbuurt van Las Vegas. Gelukkig had Eline het wel allemaal op een rijtje en stuurde zij Frank bij. Dit bejaarde stel is al die drukte niet gewend!

We parkeerden de auto gratis bij het Luxor hotel en namen vanaf daar de bus verder de Strip op. Net als gisteravond enorm veel toeristen overal. De hotels zijn leuk om te zien van buitenaf, binnen is het meestal één grote kermis. Overal gokmachines, tierlantijnen en verlichting. Enkele hotels zagen er wat mooier uit.
Het blijft overweldigend, maar 't is gewoon niet onze smaak. Er hangt een sfeer waarin uiterlijk (naakt) en geld een grote rol speelt. Tsja, daarbij voel je je een ontzettende boerentrien!

De eerste uurtjes bijna chagrijnig doorgebracht maar na een gokje aan de roulette tafel knapte ons humeur natuurlijk op! ;-) Eline's geluk ging hier niet echt op, maar 't was grappig om eens gedaan te hebben.

Eenmaal weer terug bij het hotel nog gauw een duik genomen in het zwembad bij het naastgelegen hotel. (Ons zwembad van Hotel Plaza en Casino, is vanwege een privéparty gesloten). Het zwembad van het Binions Hotel bevond zich op het dak, de 25e verdieping! Wij hadden hier onze eigen privéparty, er was helemaal niemand. Na een lekkere frisse duik nog even in de zon (40 graden), en genoten van het uitzicht over de stad en de erachter gelegen woestijn.

We verheugen ons op de reis van morgen, naar Death Valley. Ook hier zal het moordend warm zijn, maar de omgeving schijnt er heel bijzonder te zijn.

Tot morgen!

1. Rike:
    12 september 2015
    Wat grappig geschreven. Ik kan me een beetje in jullie indenken.