Dag 16: Van Death Valley naar Mammoth Lakes

13 september 2015 - Mammoth Lakes, California, Verenigde Staten

Hello there!

Gisteravond hebben we gegeten bij een bar/restaurantje bij onze ranch. Eline koos de fried mushrooms, dat was járen geleden tijdens een vakantie naar Tsjechië dat ze die voor het laatst had gegeten. Ze smaakten ook nu weer érg lekker! Frank koos natuurlijk vlees en ging voor de chickenwings, ook die smaakten goed.

Daarna nog een duik genomen in het zwembad, 't was nog steeds 40 graden. De sterrenhemel boven ons was geweldig mooi, daarom nog even onze handdoek midden in het gazon gelegd en hiervan genoten! Gauw nog even de boel ingepakt en in bed gedoken.

Vanochtend bewolkt, maar wel al warm. De zwemkleding die op het balkon te drogen hing gloeide van de warmte.
Vandaag stond een rit van 3,5 uur naar Mammoth Lakes op de planning.
Het eerste stuk was gaaf, door de bergen in allerlei kleuren en woestijnlandschap gereden. Een surrealistisch landschap, alsof je door een schilderij rijdt. 'T is moeilijk te omschrijven en op beeld vast te leggen. In de woestijn zagen we twee coyotes lopen! De temperatuur was iets beter te doen vandaag, maar Frank had wel medelijden met alle motorrijders die langsscheurden in deze hitte.

Onze eerste tussenstop was Lone Pine, een dorpje van waaruit een leuke autoroute door de Alabama Hills starte. De Alabama Hills bestaan uit een gebied met grote ronde rotsblokken en 'opgestapelde' stenen met daarachter de Sierra Nevada. Een geinige autoroute zo tussen de rotsen, de vering van de auto vond het misschien wat minder geinig! ;-)

Vervolgens reden we door naar Big Pine om de Ancient Bristlecones te bekijken. Pff, dat was een flinke rit omhoog. Na een uur van bochtige én hobbelige weggetjes kwamen we boven. Viel dat even tegen, we zagen een paar verdwaalde bomen en weinig uitzicht. We besloten niet nog verder te rijden, Eline was inmiddels compleet wagenziek en Frank had er al aardig wat kilometers op zitten.
Eenmaal beneden zagen we flinke mist hangen, tenminste zo dachten we. Al snel roken we een flinke open haardlucht. Bij het tankstation vertelden ze ons dat de Californische bosbranden zich op een aantal uur van ons bevonden maar dat de wind deze kant op stond. Geen reden voor onrust dus. Op de radio hoorden we dat de branden rond Sacramento woekeren, we duimen maar dat ze daar blijven..

Rond 17:00 uur aangekomen in Mammoth Lakes. Ook hier hangt de rooklucht nog. We hopen hier morgen in Yosemite weinig last van te hebben.
Overal wordt hier gewaarschuwd voor beren en wildlife. Hoe gaaf zou het zijn als we morgen een beer tegenkomen!! (Vanuit de veilige auto dan hè..).

We kruipen er straks op tijd in, om morgen fris en fruitig Yosemite park te bekijken. We rijden over de Tioga Pass richting Glacier Point en Yosemite Valley en overnachten vervolgens in Oakhurst. Bring it on!

Tot morgen!

1. Fokkelien:
    Heb er bere zin in!!
  2. Ruud:
    14 september 2015
    Frank, waarom medelijden met die motorrijders? Die gasten beleven de ultieme vrijheid!
  3. Ricardo:
    14 september 2015
    Alleen maar chicken wings Frank? Ben je op dieet;-) veel plezier morgen!