Dag 18: San Francisco

16 september 2015 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Howdy,

Vanochtend werden we wakker in regenachtig Oakhurst. Na zelf een wafel te hebben gebakken als ontbijt gingen we snel de weg op richting San Francisco.

Halverwege stopten we bij een Walmart zodat Eline er lustig op los kon shoppen. Met een afgeladen auto vervolgden we onze rit. ;-)

Ons hotel ligt pitoresk ingeklemd tussen het vliegveld en de snelweg. Vanwege een conferentie waren er namelijk geen kamers meer beschikbaar in het centrum.

Na de koffers in de kamer te hebben geparkeerd gingen we rond 15:30 uur naar de stad. De zon scheen weer dus snel slippers en een korte broek aan!

Toen we het treinstation uitliepen kwam een koude bries ons al tegemoet.. De stad was volledig bewolkt en we hadden het allebei steenkoud. :-)

Met een starbucks koffie en thee in de hand wandelden we door de steile en herkenbare straten. We namen al nel de traditionele cable car richting Fisherman' s wharf, de boulevard van de stad. Wel een belevenis om hangend uit de tram de heuvels af te razen.

Bij aankomst doemde Alcatraz al direct op in de baai. We waren nog net op tijd om de zonsondergang bij de Golden Gate Bridge en de wereldberoemde gevangenis te zien, erg mooi! Het geluid van de tientallen zeeleeuwen op de achtergrond maakten het een bijzondere ervaring.

Verkleumd kwamen we aan bij het Bubba Gump restaurant aan pier 39. Een visrestaurant geheel in de stijl van de film Forrest Gump. We hebben erg lekkere garnalen gegeten en hadden mooi uitzicht over de lichtjes in de baai en de Bay Bridge. Een mooie afsluiter van de dag!

Nu lekker slapen en morgen de stad verder verkennen.

Tot morgen!

O, we hebben deze vakantie al twee keer voor de verkeerde deur in het hotel gestaan. 'Huh, hij gaat niet open...' Oeps, verkeerde verdieping. Jut en jul op vakantie!

1. Fokkelien:
    16 september 2015
    Wat een temperatuurverschil in een paar dagen! Anyways, het ziet er weer prachtig uit!
    Dat lijkt me heel bijzonder: dat je in zo'n grote stad toch zo'n duidelijk kust- en zeegevoel kunt hebben. Geeft meer vakantiegevoel dan in Las Vegas of New York?
  2. Janny:
    16 september 2015
    Geweldig, al deze ervaringen! Blijf er nog even lekker van genieten guys!
  3. Ger:
    16 september 2015
    Goed dat je de Golden Gate kon zien, en ook Alcatraz. Vaak in de nevels gehuld. Jammer dat het zo fris was in je korte broek!
  4. Eline:
    16 september 2015
    Ja, dit is nu al mooier dan Las Vegas. Maar dat kan ik onze ogem al snel haha!