Dag 19: San Francisco

17 september 2015 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Hello!

Zo, vanochtend hebben we heerlijk tot 08:00 uur geslapen nadat we gisteravond laat thuis kwamen vanuit het centrum. 'T was een erg lange rit met de trein en wachten op de shuttle naar het hotel.
Vandaag kozen we er daarom voor om met de auto naar het centrum te gaan. Aardig goedkoper, de treinrit van gister was schrikbarend duur, terwijl je er met de auto in 20 minuten bent.
Eenmaal aangekomen vonden we een prima en betaalbare parkeerplaats. Klein stukje met de tram en we stonden op Fisherman's Warf.
Vanuit daar liepen we naar 'Bay city bike' om onze fietsen op te halen. Vandaag stond een dagje fietsen over de Golden Gate Bridge op de planning!

De dag begon relatief mooi maar naarmate de middag naderde begon het steeds meer te betrekken. Uiteindelijk een flink frisse wind en regen. Zelfs zo dat we de truien én jassen uit de tas moesten vissen. Tsja, het zijn wel even andere temperaturen hier zeg!
De rit naar de brug was erg leuk, mooi langs het water en de brug was constant in de verte zichtbaar. Onze conditie werd op de proef gesteld, we fietsten over flink steile hellingen. Lopend omhoog..daar doen we niet aan. We moeten toch een beetje in beweging blijven om alle hamburgers te compenseren.
Onderweg gestopt bij het Museum of Fine Arts. Een prachtig gebouw in een wijk vol gekleurde huisjes en vlakbij een vijver. Een mooi plekkie!

Het fietsen over de brug was een leuke ervaring, met de wind in de rug sjeesden we erover. Beiderzijds een mooi uitzicht. Aan de ene kant over de stad en Alcatraz, aan de andere kant over de Atlantische Oceaan. Wij Dutchies genoten van een heerlijke vertrouwde fietstocht! ;-)
Aan de overkant van de brug kwamen we aan in het stadje Sausalito. We genoten van een lekkere (verlate, 15:30 uur), lunch in een knus restaurantje voordat we de ferry terug naar het havengebouw in San Francisco namen. Vanaf de ferry konden we Alcatraz van dichterbij bekijken. We hebben erg veel zin in onze 'Night tour' in de gevangenis morgenavond!

Terug in het centrum fietsten we nog, in de stromende regen, naar de Tramsamerican Pyramid en Lombard Street. Tjeumpie, wát een steile straat omhoog! Lombard Street zelf was grappig om te zien. 'T is echt een toeristending geworden. Je zal er maar wonen! We liepen de trappen omhoog en ondertussen reed de ene auto na de andere de krappe bochten naar beneden. Wij besloten er morgen toch ook nog maar even door te rijden.

Fietsen door het centrum was trouwens een hele ervaring. Er lijkt een fietspad te zijn, maar als er een bus rijdt kun je maar beter de stoep op duiken en op iedere hoek staan onduidelijke stoplichten. Kortom, ogen in de rug en een 6e zintuig zijn niet te missen! ;-)

'S Avonds nog Pier 39 overgelopen, er hangt een gezellige sfeer.

We kruipen er nu weer lekker in. Frank verheugt zich vooral op Alcatraz en Eline op de Painted Ladies!

Dáag!

1. Rike:
    17 september 2015
    Nu ben ik dan toch een beetje jaloers. Kijk maar goed voor mij rond. No escape in Alcatraz.
  2. Henk:
    17 september 2015
    Het is geen steil al die stijle straten in San Francisco;-)!
    Met Franks mtb-ervaring moet het een makkie zijn!

Je vraagt je als Nederlander elke keer af waarom er overal niet meer gefietst wordt. Het ideale vervoermiddel toch?
  3. Frank:
    17 september 2015
    Ik fietste fluitend de heuvels op en af hoor;)

Dat zeiden we ook nog tegen elkaar! Een fiets is gezond en goedkoper dan auto en ov. Je ziet hier overigens veel skateboards.
  4. Henk:
    18 september 2015
    Met skateboards heeft Eline goede ervaringen!