Dag 20: San Francisco

18 september 2015 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Hi y'all,

We begonnen de dag goed met een lekker hotelontbijt. Werkelijk alles is hier te krijgen, van droge rijst tot hamburgers en donuts. Ze hebben hier de gekke gewoonte om donuts en cake bij het ontbijt aan te bieden!

Vandaag eens geen openbaar vervoer, maar gewoon met onze 'eigen' auto door de stad cruisen. We begonnen bij Alamo Square, ook wel de Painted Ladies. Vreselijk leuke huisjes in verschillende kleuren, gelegen aan een park. Om het plaatje, de foto, compleet te maken stond er ook nog eens een groene oude kever voor de deur! Eline zag het wel zitten om een van de huisjes te kopen. Helaas stond er geen te koop.

Hierna reden we door naar het stadhuis, een imposant gebouw. Na 6 rondjes er omheen reden we door naar Lombard street. Vanochtend wat minder toeristen dan gisteren langs de kanten van de weg. Grappig om zo zelf, met de gopro voorop, nog even het 8 bochtige weggetje te rijden.

China Town daarna nog aangedaan. Jeumig, we waanden ons echt even in China. 'T schijnt de oudste China Town van Amerika te zijn. Werkelijk overal Chinesen te spotten. De China Town in New York had wel meer sfeer vonden we.

Uiteindelijk richting Presidio en de Golden Gate Bridge gereden. Hier parkeerden we de auto. De lucht was helemaal open gebroken en stralend blauw. We genoten van het uitzicht én van de langszwemmende dolfijnen. Héél gaaf!! Ze waren op weg naar de oceaan dus we hadden geluk dat we ze nog net zagen.

De middag parkeerden we bij Fisherman's Warf. Hier genoten we van allerlei goede straatmuziekanten en een bezoek aan de USS Pampanito. Een onderzeeër uit WO2. Een interessante audiotour gedaan!

En dan, eindelijk (Frank kijkt er al dagen maar uit), het bezoek aan Alcatraz. Het was inmiddels flink winderig geworden dus de jassen en truien waren geen overbodige luxe. Na een korte vaart met de ferry kwamen we aan op Alcatraz Island. Hier genoten we van een uitgebreide audiotour. Het is een bijzondere plek. Aan de ene kant wordt het allemaal heel visueel maar het blijft aan de andere kant ook wat onwerkelijk.
Aan het einde van de avond kregen we nog het geluid van de slamming doors te horen. 14 Celdeuren werden open en dicht gedaan, een overheersend en herkenbaar (uit films..) geluid.

Vanaf buiten hadden we een prachtig uitzicht op de sfeervol verlichte stad. Zelds vanaf hier zijn de steile straten door de verlichting goed te zien.

Tegen 21:30 uur namen we de ferry terug. Het was een érg leuke dag en mooi dat we de stad ook nog in de zon hebben mogen meemaken. Geeft een andere sfeer. Het kustgevoel wordt groter. Dit hopen we de komende dagen te houden, inclusief het mooie weer. We rijden de Highway 1 af langs de kust om uiteindelijk in onze eindbestemming, Los Angeles, aan te komen.

Tot morgen!

1. Henk:
    18 september 2015
    Hé het kustgevoel! Waar ken ik dat van? Hou dat gevoel vast!
  2. Ger:
    18 september 2015
    Ik geniet weer met jullie mee. Bijzonder mooie dag met dat bezoek aan dat speciale eiland!