Dag 21: van San Francisco naar Monterey

19 september 2015 - Monterey, California, Verenigde Staten

Good morning!

Na wederom een luxe ontbijt verorberd te hebben verlieten we San Francisco. Vandaag voor de verandering een lekker rustig programma: via de Highway 1 naar Monterey.

Het was weer heerlijk weer en al vrij snel zagen we de blauwgroene oceaan waar de beroemde snelweg parallel aan loopt. In het begin waren er lokaal flinke mistbanken die precies boven het strand hingen, een gek gezicht! Gelukkig trok de mist vlot weg.

Na een paar uur waren we al op onze bestemming, een leuk toeristisch kustplaatsje. Na een korte stop bij ons hotel besloten we de 17 mile drive te rijden, een toeristische route langs de kust. Hier zagen we mooie uitkijkpunten en reden we vlak langs de oceaan, erg leuk!

Na de rit hebben we een mooi stuk strand opgezocht waar we nog een aantal uur lekker in de zon hebben gelegen. Frank heeft hier ook nog de ijskoude hoge golven getrotseerd, wat een sterke stroming!

' S avonds hebben we weer lekker bij Denny's (diner) gegeten en zijn we nog even over de Fisherman's Wharf van Monterey gelopen. Wat gaan de dagen toch snel voorbij.

Morgen gaan we via de Highway 1 verder naar Pismo Beach. Dit stuk van de weg schijnt heel mooi te zijn! We zijn allebei dan ook erg benieuwd!

1. Rike:
    19 september 2015
    Mooi zo een kustweg. Geniet ervan.
  2. Jokezo de reix kx eglnndn:
    Goede reis naar huis. Groetjes Oma Joke
  3. Ger:
    19 september 2015
    Ik heb 'm ff gecheckt op Google Earth. Geniale weg langs de kust naar het zuiden. Mooie route!