Dag 22: Van Monterey naar Pismo Beach

20 september 2015 - Pismo Beach, California, Verenigde Staten

Hi!

Om 07:00 uur werden we weer uit bed getringd door de wekker. Door de gordijnen was al te zien dat het een mooie dag zou worden.

Na het ontbijt vertrokken we, voor een rit naar het zuiden, over de beroemde Highway 1. We hadden van te voren al wat highlights opgezocht voor onderweg, dus het was een kwestie van de to-do list afwerken. Althans zo noemde Frank het.
Onze eerste stop was Point Lobos State Park, de naam zegt het al, een state park waar we wederom een fee mochten betalen om naar binnen te mogen. De rangers gaven ons een plattegrond mee en zo gingen we op pad. Een érg leuk park met mooie uitzichten over de rotskust. Bij het Sea Lion Point lieten de rangers ons zien waar we de zeeleeuwen en otters konden spotten. Met hun verrekijker konden we ze goed van dichtbij bekijken, leuk!

Vervolgens reden we verder naar onze volgende stop, de Bixby Bridge. Onderweg al prachtige uitzichten over de oceaan en het beeld bij de brug was gaaf. De zon op het water zorgt voor een mooie schittering.

Ondertussen was het lunchtijd geworden. We stopten bij het Nepenthe restaurant en café. Geweldige locatie met uitzicht op zee. We waanden ons even weer op Corfu. Hier genoten we van een lekkere lunch en smoothie onder de paracol. De temperatuur was inmiddels flink opgelopen, heerlijk!

We reden daarna door naar Julia Pfeiffer State Park om de McWay waterval te bekijken. Een klein stukje paradijs. Helder groen/blauw water van de oceaan, een watervalletje, de zon en een palmboom. Na wat mooie foto's hopten we weer onze bolide in, op weg naar naar Piedras Blancas. Nog steeds een schitterende route, ee verleiding was groot om bij ieder uitzichtpunt te stoppen, maar dan waren we nu nog onderweg..

Piedras Blancas is een beschermd stuk strand waar zeeolifanten zich hebben gevestigd. Een hartstikke lollig gezicht al die dikke beesten bij elkaar! Ze verden gevergezeld door eekhoorns en pelicanen. Ja, aan fauna hier geen gebrek.

Inmiddels was het einde van de middag en kwamen we aan bij de laatste bezienswaardigheid, Morro Bay. Een baai waarin midden in her water een enorme rots ligt. Een leuk stadje en een leuk uitzicht.

Vanuit Morro Bay reden we door naar Grover Beach, 10 minuten vanaf het hotel. Het is hier gewoon om met de auto het strand op te rijden, dan een partytent op te zetten en met een heel gezelschap een bbq feest te houden. 'T is weer eens wat anders dan Noordwijk.
We namen nog een erg frisse duik in zee en genoten van de beginnende zonsondergang.

Toen was het tijd om te eten, in te checken in het hotel en onze traditie voort te zetten door nog even in de jaccuzi te gaan.
Morgen richting Los Angeles. Het laatste stuk over de Highway 1 en de laatste lange afstand van de vakantie.
Mehhhhhhhhh.

Tot morgen!

O, Frank begint al aardig mee te brommen (eh zingen) met Country radio. We beginnen al rustig in te burgeren...
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Janny:
    20 september 2015
    Geniet dagelijks van het levendig verslag van jullie super voorbereide reis. Wat doe ke zo veel geweldige ervaringen op.
    Voor ons is dit nog eens wat anders dan een hele avond andermans dia's van de vakantie bekijken.
    Jammer luitjes dat het eind van dit onvergetelijke avontuur in zicht komt.
    Dank voor het schilderachtige en dikwijls humoristische verslag.
    Straks een goeie reis terug!
    Liefs van ons
  2. Eline:
    20 september 2015
    Leuk dat jullie zo met ons meegelezen hebben! :-)
    We genieten nog even van de laatste daagjes en denken nog maar niet zoveel aan terug naar huis. Voor ons gevoel zijn we al een eeuwigheid weg!
    Liefs