Dag 24: Los Angeles

22 september 2015 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Hi!

Zo, we hebben vanochtend voor het eerst eens heerlijk tot half 9 in ons bed liggen stinken! Voor de verandering hebben we hier 1 bed. 'T is hier namelijk normaal om 2 grote bedden op de kamer te hebben. Frank wilde alleen altijd bij z'n meissie in bed kruipen, dus dat tweede bed stond er voor de sier.

Vandaag een dag om Los Angeles te bekijken. Allereerst reden we richting het Griffith Observatory. Vanaf daar hadden we een mooi uitzicht over de stad en op het Hollywood bord. Het was overigens weer heerlijk weer, zo'n 28 graden en zonnig.

Hierna reden we door naar de Hollywood Boulevard om over de Walk of Fame te lopen. Grappig al die namen op de tegels. Toch ook een boel onbekende, voor ons opvallend waren Michael Jackson, Rascal Flatts, Queen en Shania Twain. De straat zelf stelt niet veel voor. Veel giftshops langs de kant en eigenlijk loopt er een doodnormale autoweg langs. Grappig om te zien maar helemaal overdonderd waren we niet. ;-)

De toeristische tourbussen sloegen we over, waarop de verkoper ons boos toe riep: "Fine, you choose for a walk in the hot sun and see nothing." Frank eigenwijs: "we have a car with airconditioning". Lollig! Nou, wij stapten dus in de airconditioning richting Beverly Hills omberoemdheden spotten. Die sterren zie je niet, wel zie je wat énorme huizen achter heggen en hekken. We denken dat het iets buiten ons budget valt...

Typsiche Amerikaanse straten met bomenrijen aan weerszijden. We hadden echter geen idee wie waar woont (tsja, dan hadden we die tour maar moeten doen), dus reden maar hier en daar een zijweggetje in. Dit hadden we vlot gezien.

Daarna doorgereden richting Universal Studios. We hadden de hoop alleen een studio tour te kunnen doen maar helaas kon dat alleen inclusief park bezoek. Die ging binnen het uur dicht dus dat was de moeite niet meer. Daarom maar even op McDonald's internet ingecheckt voor de vlucht van morgen en terug op weg naar het hotel.

Los Angeles is wat ons betreft niet veel bijzonders. Het is erg druk, veel file en alles ligt ver van elkaar af. Er hangt geen gezellige stadssfeer.
We merken beide dat de eerste helft van de vakantie ons meer beviel. Lekker in de natuur, de nationale parken vonden we schitterend. De drukte van de stad geeft ons een ander gevoel, doet meer aan drukte van thuis denken. Volgende keer doen we de route dus andersom en eindigen we in Phoenix ;-).

Vanavond hebben we de vakantie bij TGI Friday's afgesloten met Jack Daniel's spareribs. Tjonge, wat waren die lékker!! Een mooi afsluiting van een ge-wel-di-ge vakantie. We bedachten ons nog even wat we allemaal gedaan en gezien hebben. 'T is zo ontzettend veel!

We zijn dankbaar dat we samen deze reis hebben mogen maken. We hebben overal ontzettend van genoten. Soms voelde het voor Eline als thuiskomen. Die Western style, country radio en de bijbehorende cowboy hoed maakten iets moois en emotioneels los.
Frank heeft heel wat kilometers en uren achter het stuur van de Jeep doorgebracht. Door woestijn, stad en berglandschap, een ervaring om nooit meer te vergeten!!

Morgen om 15:10 uur stappen we in het vliegtuig en we zullen dan woensdag rond 13:00 uur landen in Amsterdam. Nog een paar daagjes alle indrukken verwerken en dan weer aan de slag.

Ok, nog één keertje dan... Man wat was dit gááf!
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Pauline:
    22 september 2015
    Prachtig! Wat een super ervaring om op terug te kijken! Goede reis naar huis gewenst!
  2. Rike:
    22 september 2015
    Heel bijzonder en leuk voor jullie dit samen te beleven. Goede vlucht en voor straks welkom thuis. Zijn dan dicht bij jullie in de buurt. Antwerpen is onze bestemming.
  3. Nikki:
    22 september 2015
    Hele fijne reis naar huis!
  4. Fokkelien:
    22 september 2015
    Tja lieverds, "lekker is maar een vinger lang", zei mijn moeder altijd.... ;-)
    Een goede reis terug! Je zal zien dat gaat een stuk sneller dan heen met een hoofd vol herinneringen. Verheug me erop jullie stralend bruine koppen morgen weer te zien!