1 september - van Banyuwangi naar Lovina

1 september 2016 - Batubulan, Indonesië

Selemat siang!

Ja, het was zover. Vandaag was onze laatste dag op Java!

Vanmorgen werden we voor de laatste keer door Pius opgehaald. We vertrokken om 8 uur vanuit ons hotel op weg naar de haven van Banyuwangi, het uiterste oostelijke puntje van Java.
Al snel mochten we de boot op. We hebben heerlijk in de zon op het dek gezeten en na een uur arriveerden wij op Bali.

Wat meteen opviel waren de tempels die bij elk huis staan. Elk Hindoe gezin heeft haar eigen tempel, bijzonder gezicht! Verder merkten we direct dat de wegen veel rustiger zijn.

Onderweg hebben we in Pemuteran aan de zee gegeten. Cap Cay met kip en een watermeloensap voor Eline, Fried Chicken met rijst en Ice Tea voor Frank. Cap Cay is een soort soep met groenten, soms pittiger dan anders, maar erg lekker. Rijst presenteren ze hier als torentjes naast de rest van de maaltijd.

Na nog eens 1 uur gereden te hebben kwamen we aan bij ons hotel, Sunari Resort in Lovina, Bali. Een groot complex met een heerlijk zwembad en direct aan zee gelegen. We namen afscheid van Pius, even gek na een leuke week met hem meegemaakt te hebben. We gaven hem een mooie fooi die hij aan zijn gezin kan geven, een fijne gedachte.

Helaas was het weer ineens omgeslagen, het was volledig bewolkt. Toch blijft de temperatuur hier heerlijk en het zwembad is lekker warm. We hebben dus de rest van de middag aan het zwembad liggen chillen. Dat was eigenlijk best even lekker. We hebben al zoveel gezien afgelopen week! Intensief was het wel, vooral door het vroege opstaan.

We gaan straks nog wat eten in het hotel restaurant. Morgen om 6 uur 's ochtends start onze dolfijnentrip. Het vissersbootje vertrekt vanaf het hotel de zee op en dan hopen we dolfijnen te kunnen spotten!
Daarna vervolgen we onze reis naar het bergdorpje Munduk, waar we 3 nachten zullen verblijven. Onderweg zullen we nog regelmatig stoppen bij bezienswaardigheden, onder andere bij de Gitgit waterval.

Voor nu niet veel bijzonders meer te melden dus we vertellen jullie morgen meer!

Groetjes!