2 september - Van Lovina naar Munduk

2 september 2016 - Munduk, Indonesië

Goedenavond!

Vandaag was weer een geweldig leuke dag!
We begonnen de dag (wéér) vroeg. Ja, we hebben vakantie, echt!
Om 6 uur stonden we klaar op het strand bij ons hotel voor een dolfijnentrip met een vissersbootje.
Een redelijk massaal gebeuren, maar daar waren we gelukkig op voorbereid. Samen met nog tientallen bootjes voeren we de zee op om zo hopelijk dolfijnen te kunnen spotten, tijdens hun visjacht.
Al snel doken de eerste dolfijnen op! Een leuk gezicht, Eline vond het natuurlijk fantastisch om de dolfijnen van zo dichtbij te zien!
Zoals we zeiden was het wel wat massaal en door de hoeveelheid boten werden de dolfijnen erg opgejaagd. Dat gaf wel een dubbel gevoel. Al met al hebben we er toch van genoten!

Zo rond half 8 zaten we aan het ontbijt waarna we nog even lekker van de zon genoten aan het zwembad. Wat een leven!
Onze chauffeur van vandaag stond om 9 uur klaar voor een rit naar Munduk, waar we 3 nachten zullen blijven.
De eerste stop was bij de Buddhist Monastery, een tempelcomplex. Erg mooi! Daarna door naar Air Banjar, een natuurlijke warmwaterbron. Ook dit was een erg leuk plekkie weer waar we een duik namen om wat af te koelen. Buiten was het inmiddels 38 graden dus zelfs het warme water voelde verkoelend!

De lunch nuttigden we in Lovina bij een hotel restaurant met uitzicht op zee en daarna reden we door naar onze laatste stop, de Gitgit waterval. We hadden ons voorbereid op een flinke wandeling. Eenmaal daar stelde de wandeling écht niks voor! Een paar treden naar beneden en voor we het wisten waren we er al. We verbazen ons erover hoe de wandelingen op internet vaak worden beschreven. Termen als zwaar, inspannend en lang komen regelmatig naar voren maar zo hebben wij de wandelingen tot nu toe echt niet ervaren! Misschien zijn we toch fris en fruitiger dan we denken.. ;-)

Zo rond half 4 kwamen we aan bij ons hotel, Puri Lumbung Cottages. Wat ont-zet-tend leuk!! Super leuke 'huisjes' met twee verdiepingen. Helemaal van hout en riet met een sfeervol balkonnetje met fantastisch uitzicht over de vallei. Rijstvelden direct beneden ons. Je hoort het, het is een paradijsje! Echt een aanrader wanneer je in Munduk verblijft.

We hebben even wat rondgekeuteld en thee/koffie gedronken in de Sunset bar. Gratis terplekke gemaakte cake erbij en een vers van de boom geplukte passievrucht!

Eline vergaapt zich aan de prachtige bloemen, planten en vruchten die hier groeien en Frank geniet van kopjes koffie met adembenemende uitzichten. We hebben het goed!

Als de timelapse van de zonsondergang klaar is gaan we wat eten en spullen klaarleggen voor morgen.

Morgen eerst een beetje uitslapen en dan een sportieve excursie. Mountainbiken en in een kimodo (soort opendak buggy) door de jungle!

Morgen meer over deze waarschijnlijk gave en modderige dag!

Groetjes!