3 september - Munduk

3 september 2016 - Munduk, Indonesië

Hoi allemaal,

Vanmorgen werden we gewekt door het geluid van de wekker, maar daarna ook snel van kikkers, vogels en de stromende beekjes. We gooiden de deuren van het balkon open en de zonnestralen kwamen ons al tegemoet. Heerlijk!

We ontbeten in het restaurant, altijd inclusief en vertrokken daarna om half 10 (ja.. we konden dus uitslapen!) naar het Munduk Wilderness Basecamp.
Hier kregen we een lekker kopje lemongrass thee en uitleg over de dag.

We vetrokken eerst per kimodo (buggy) over een offroad pad. Frank stuurde, het begon al heel gaaf! We hadden het liedje "bumpy ride" in ons hoofd, want dat was het ook echt. De buggy schoot alle kanten op! :-)

Daarna werd de weg wat vlakker en beter begaanbaar, Eline nam het stuur over. Eline wilde even de kat uit de boom kijken, maar achteraf gezien had ze best dat offroad pad willen rijden! Dit was wel errug leuk!

Na een leuk ritje stopten we om de kimodo om te ruilen voor een mountainbike, maar eerst genoten we van een passievrucht en mandarijn. Zo vers van de boom! De route viel Eline even flink tegen, ze heeft immers al lang niet meer op een mtb gezeten en dit was wel erg steil en hobbelig. Bang om te vallen en al gauw zere polsen. Dit zorgde ervoor dat ze toch maar koos verder te gaan met de Kimodo. Zo kon Frank wat meer genieten dan sloompies achter Eline aan kachelen!

Het rijden van de kimodo ging haar beter af, "You are an excellent driver!" Dat maakte alles weer goed, want toegeven dat je iets niet kunt of eng vindt, da's natuurlijk nooit leuk. ;-)

Frank sjeesde ondertussen met de gids van de steile paden af, al crossend door de haarspeldbochten. Hij genoot!

We stopten bij de rijstvelden waar we even kort doorheen wandelden en uitleg kregen over het verbouwen van rijst.
Daarna nog een stukje verder en daar nuttigden we een sandwich. Een jonge kokosnoot werd door de gids uit de boom gehaald en zo zaten we dan ineens midden tussen de rijstvelden uit een kokosnoot te drinken.

De verdere weg was goed begaanbaar. We stopten bij de Haunted Waterfall (Lembah Jinn). Minder toeristisch dan de Gitgit en eigenlijk ook mooier. De waterval bestaat uit een stroom bronwater en een stroom uit de dichtbij gelegen rivier. We namen een lekker verfrissende duik. Eline stond helaas in iets scherps, glas ofzo, met als gevolg twee dikke japen in de voet. Auauau! Een pleister en wat tape erom dus.

Een beetje hinkepotend weer terug naar de kimodo voor het laatste ritje terug. Zo rond 3 uur kwamen we aan bij het basecamp. Het was inmiddels flink gaan regenen en net toen wij met een voet binnen stonden kwam het met bakken uit de hemel. Blij dat we nu niet in ons open dak wagentje zaten!

We genotem van een early dinner of late lunch (we waren er niet helemaal uit). Een 4 gangen menu met salade, pompoensoep, kip en vis. Erg lekker!

Na een korte rit met de auto kwamen we weer aan bij ons hotel waar we nog even van het opgeklaarde weer genoten. Het begint nu net donker te worden. We genieten nog even op ons balkonnetje. We hopen dat we de geplande wandeling van 3-4 uur morgen samen kunnen doen, gezien Eline's voet nu maar dat komt vast wel goed!

Tot de volgende keer maar weer!
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Fokkelien:
    3 september 2016
    Ik vind er echt allemaal niks aan ;-p
  2. Pauline:
    4 september 2016
    Geweldig weer! wat een mooie reis maken jullie, top!
  3. Janny:
    4 september 2016
    Nu pas toegekomen aan jullie verhalen en prachtige foto's. Wat een ervaring, geweldig! Hoop dat je voet gauw weer goed 'bruikbaar' is.