4 september - Munduk

4 september 2016

Goedenavond!

Vanmorgen eerst heerlijk ontbeten met lekkere broodjes en fruit. De ananas is hier zó lekker! Trouwens al het fruit hier smaakt lekker en vers.

Het bevalt ons hier uitstekend op deze leuke plek in onze cottage. Het is toch wel lekker om een paar dagen in hetzelfde hotel te zitten in plaats van iedere dag de koffers in te pakken!

Om 9 uur werden we opgehaald voor de interlake trekking die vandaag op de planning stond. Een wandeling naar Lake Tamblingan en Brayan, ook wel de Twin Lakes. We hadden van de wandeling een goede verwachting, maar het viel ons eigenlijk dik tegen.
Van de meren zagen we vrijwel niets omdat we gedurende 3 uur door de bossen liepen. Tsja, da's best even leuk, maar op een gegeven moment ken je het wel! De begroeiing was weinig bijzonders. Het pad op zichzelf was uitdagend, maar daar hielt het ook wel mee op..

We lunchten met onze meeneem sandwich bij een tempel, met ein-de-lijk een uitzicht op het meer! Vanaf hier vervolgden we per kano, zodat we het meergevoel nog even konden vasthouden. De wandeling eindigde bij een andere tempel. We vonden het wel mooi geweest, dit was gewoon niet echt een succes..

Op de terugweg kozen we ervoor om ons bij de Red Coral waterval te laten afzetten om vervolgens van daaraf naar het hotel te wandelen. Hèhè, toch nog een leuke wandeling. Weer overal mooie bloemen, planten en de kruidnagel lag bij de huizen te drogen. Dit soort voor een heerlijk kruidige en zoete geur.
De waterval was weer prachtig, het water stortte hier mooi naar beneden!

Vervolgens stopten we onderweg bij een tentje voor een ananassap en een koffie (ja.. hoe kan het ook anders!). Het was nog heerlijk weer, wat bewolkt maar de zon kwam er goed doorheen!

Op de route kwamen we nog een waterval tegen, deze was eigenlijk nog weer mooier. De zon zorgde ook nog eens voor een mooie regenboog, een prachtig plekkie!

De gehele route van vanmiddag was erg leuk! We hebben heel wat kilometers in de benen, maar de wandeling van vanmiddag maakte het ochtendprogramma goed!

Eenmaal bij het hotel eerst maar eens een verfrissende douche. Eline blijft zeggen 'i'm sweating like a pig'. De vochtige lucht en warmte zorgen voor een drijfnat lijf tijdens dit soort wandelingen, maar het gaat ons zeer goed af. Eline trotseert de ene helling na de andere en doet alsof 't niks is!

We genoten net van een heerlijke Babi Kecap (varkensvlees met steranijs, kaneel en soja) héérlijk!

Voor nu is het weer mooi geweest. Met vermoeide beentjes kruipen wij in bed en morgen op naar Ubud!
We hebben er veel zin in, vooral om de Ulun Danu Bratan en Jatiluwih te zien. Jatiluwih bestaat uit rijstvelden die staan op de lijst van Unesco werelderfgoed en schijnen erg mooi te zijn.

We houden jullie weer op de hoogte van onze volgende avonturen!
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Henk:
    4 september 2016
    Mooi verhaal weer en goed dat jullie leuke tussenstops hebben!
  2. Rike:
    5 september 2016
    Mooi verhaal. Jullie beleven nogal wat.